- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

توضیح شرکت مگا درباره پیش فروش مزدا ۳

قرار بود براساس اعلام شرکت بهمن، فروش اینترنتی مزدا ۳ از ساعت ۹ صبح آغاز شود. اما از همان دقیقه نخست آغاز ثبت‌نام داستان تکراری سرگردانی مردم در خریدهای اینترنتی خودرو تکرار شد و کمتر کسی توانست حتی به سایت فروش گروه بهمن دسترسی پیدا کند. جالب اینجاست دو دقیقه بعد از گشایش سایت شرکت اعلام کرد ظرفیت به اتمام رسیده و دور دوم فروش رأس ساعت ۹:۱۵ آغاز می‌شود. در ساعت مقرر، بازگشایش سایت برای مشتریان مقدور نبود و در نهایت بعد از یک دقیقه سایت فروش اعلام کرد مرحله دوم پذیرش هم به اتمام رسیده و مرحله بعد رأس ساعت ۹:۳۰ آغاز می‌شود. اختلاف قیمت بسیار بالای مزدا ۳ از کارخانه تا بازار عاملی شد تا مشتریان زیادی به سایت فروش مراجعه کنند اما پاسخگو نبودن سایت ثبت سفارش، باعث شد تا کمتر کسی بتواند حتی ثبت نام اولیه خرید این خودرو را با موفقیت انجام دهد.

پیش فروش مزدا ۳

جعفر توحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه طرح‌های فروش اینترنتی خودروهای پرتقاضا، صوری بوده و تنها افراد وابسته و مرتبط با خودروسازان مربوطه موفق به خرید خودرو می‌شوند، تاکید کرد:
فروش اینترنتی خودروهای پرتقاضا از طریق شرکت مگا که شرکت مستقل است و خدمات فروش اینترنتی ارایه می‌دهد و سایت در اختیار آن که پورتال جامع خودروی کشور است، صورت می‌گیرد؛ خودروساز شرایط طرح فروش اینترنتی خود را به ما اعلام می‌کند و ما از طریق سایت خود به اجرای آن اقدام می‌کنیم.
اعمال نفوذ خودروساز در سایت فروش اینترنتی امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه ما و خودروساز مربوطه با هم تبانی کنیم که این موضوع نیز به دلیل نظارت‌های سازمان‌های نظارتی نمی‌تواند اتفاق بیفتد.
مدیرعامل شرکت مگا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه ارگانی بر کار شما به عنوان مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو نظارت می‌کند تا تخلفی رخ ندهد، اظهار کرد:
سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات بر کار ما نظارت می‌کنند. به عنوان مثال در پیش فروش خودروی ۲۰۰۸، چهار نفر کارشناس وزارت اطلاعات در شرکت ما مستقر شده و پس از بررسی‌ها، صحت کار را تایید کردند.
روز گذشته گزارش کامل فروش خودروی مزدا ۳ را به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کردیم، ضمن آنکه نسخه‌ای از آن به ریاست جمهوری، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز ارائه شده است.
توحیدی با بیان اینکه در فروش اینترنتی خودروهای پرطرفدار سایت بین ۵ تا ۱۵ ثانیه باز می‌شود تا متقاضیان به ترتیب کلیکی که می‌کنند، وارد سایت شوند، خاطرنشان کرد:
در این فرآیند هر که زودتر کلیک کند، شانس بیشتری برای موفقیت در روند ثبت نام خواهد داشت. به عنوان مثال در فروش خودروی مزدا ۳ حدود ۲۷۰ دستگاه خودرو به فروش رسید که چند صد هزار نفر متقاضی آن بودند. بنابراین از هر ۱۰۰۰ نفر متقاضی، یک نفر موفق به خرید خودروی مزدا ۳ شد که این به معنای نارضایتی ۹۹۹ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر مراجعه‌کننده به سایت است.