انعقاد و تبادل تفاهم نامه میان سازمان مدیریت صنعتی و پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران

سازمان مدیریت صنعتی و پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند .

انعقاد و تبادل تفاهم نامه میان سازمان مدیریت صنعتی و پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران

به گزارش ایدرونیوز ، موضوع این تفاهم نامه ، همکاری طرفین در طراحی و اجرای دوره های مهارت ورزی، DBA و MBA مشترک، انتشارات مشترک، دوره های تعالی صنعتی، طراحی و اجرای مشترک تورهای آموزشی با هدف بازدید از شرکت های صنعتی مطرح در سطح بین الملل و همکاری در برگزاری دوره آموزشی پرورش مدیران تراز جهانی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این نشست ، دانشگاه تهران را نماد آموزش عالی کشور نامید
و گفت : باعث افتخار است که برند ۸۴ ساله دانشگاه تهران و برند ۵۵ ساله سازمان مدیریت صنعتی با انعقاد این تفاهم نامه تجربیات خود را ادغام می کنند، بویژه در شرایط فعلی کشور، فضای کسب و کار، فضای ارتباطات میان صنعت و دانشگاه و دیپلماسی صنعتی در بعد بین المللی، ضرورت این اتحاد را دو چندان می کند.
ابوالفضل کیانی بختیاری با اشاره به توسعه تعاملات بین المللی سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: یک برنامه راهبردی را برای گسترش تعاملات بین المللی هدفگذاری کرده ایم، ضمن اینکه سازمان از گذشته نیز سابقه فعالیت های بین المللی گسترده ای داشته است. با دو دانشگاه علوم کاربردی آلمان در موضوعات مختلف تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم، با کشور هلند در زمینه مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) و با “UNIDO” در مبحث مدیریت مصرف انرژی، به همراه ۱۱ نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی در استان ها همکاری داریم، همچنین سازمان با سه دانشگاه فرانسوی دارای همکاری ۱۸ ساله است.
کیانی افزود: خانه مدیران سازمان بیش از ۵ هزار نفر عضو دارد که در برنامه های آن تجربیات مدیران در موضوعات کاربردی به اشتراک گذاشته می شود. همچنین سازمان دارای شبکه نمایندگی ها در ۲۵ استان کشور است .
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی درباره طرح پرورش مدیران تراز جهانی اظهار داشت: این طرح به صورت مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برگزار می شود و پنجاه درصد هزینه آن را ایدرو و مابقی را مدیر یا شرکت متبوعه او پرداخت می کند و رویکرد آن بدین گونه است که هر ماژول را یک کشور اعطاء می کند و گواهینامه آن بسیار معتبر است.
کیانی بختیاری افزود: به تازگی مجوزی از سازمان برنامه گرفتیم که بجز مدیران بنگاه ها ، مدیران دولتی نیز برای ارتقا و انتصاب باید تعیین صلاحیت شوند و این وظیفه به سازمان مدیریت صنعتی محول شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی درباره فعالیت های جدید سازمان گفت: مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان را راه اندازی کرده ایم و در تلاشیم تا مهارت های لازم برای جذب و استخدام مهندسان و دانش آموختگان را آموزش دهیم و در بکارگیری آنها سهیم باشیم.
در این نشست رئیس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران نیز اظهار داشت: پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، دانشجویان را تک بعدی آموزش نمی دهد و دانشکده های دانشگاه تهران و دانشکده فنی به چنان سطحی از بلوغ رسیده اند که می توانند ارتباط میان دانشگاه و صنعت را برقرار کنند. در ۲ دهه اخیر نیز در دانشکده فنی آموزش دوره های آزاد را برقرار کرده ایم ولی همکاری با سازمان مدیریت صنعتی با تجربه ۵۵ ساله آن اثر بخشی این دوره ها را دوچندان می کند و از این جهت بسیار خرسندیم و امیدواریم از این توانمندی بتوانیم برای حل مشکلات کشور بهره ببریم.
ناصر سلطانی افزود: در مجموع پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران دارای ۹۵۰۰ دانشجو و ۴۵۰ عضو هیات علمی است و این یک توانمندی بزرگ برای حل مسائل پیچیده و کلان کشوری محسوب می شود.
سلطانی افزود : در دانشکده فنی مرکز نوآوری راه اندازی کرده ایم و سازمان مدیریت صنعتی می تواند در این بخش به ما کمک کند تا منشا اثرات و خدمات علمی و اجرایی متعددی در سطح کشور باشیم.
دکتر سلطانی تاکید کرد: همچنین مرکز مهارت‌ آفرینی را در همه دانشکده های فنی برقرار کرده ایم

در این جلسه همچنین مدیر دفتر آموزش های آزاد تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران بر لزوم اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه بصورت موازی با تشکیل تیم های تخصصی تاکید کرد.