- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

طرح های تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین در آستانه بهره برداری

به گزارش ایدرونیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از کارخانه فولاداقدامات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مقابله با تحریم ها اسفراین از دستگاه های مختلف و بخش خصوصی خواست از کالاهای داخلی که مشابه خارجی دارند، حمایت کنند تا تولیداتشان انبار نشود و بتوانند مطالباتشان را دریافت کنند.
منصور معظمی همچنین وعده داد بخش عظیمی از طرح های تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلار آبان ماه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و مواد اولیه تولیدکنندگان و ممنوعیت واردات ۱۵۰۰ قلم کالا به کشور گفت: با توجه به افزایش صادرات غیرنفتی کشور در ۳ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، دولت از تولیدکنندگان خواسته ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی و فولادی را به داخل کشور بیاورند و ۸۰ درصد از این ارز را با نرخ ۴۲۰۰ تومان عرضه کنند.
منصور معظمی این را هم گفت که بخشی از التهابات بازار، ساخته و پرداخته افرادی است که علاقه مند به توسعه کشور نیستند و بخش اندکی هم سودجویان و رانت خواران هستند.