معاون وزیر صنعت:

التهاب در واحدهای تولیدی کشور بزودی برطرف می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمهیدات لازم برای فعالیت واحدهای تولیدی گرفته شده، گفت: اولویت بندی ثبت سفارش ها انجام واعتبارات آن تخصیص داده شده و به محض ورود مواد اولیه التهاب خفیفی که در برخی از واحد های تولید وجود دارد، حل خواهد شد.

به گزارش ایدرونیوز ، منصور معظمی در جمع خبرنگاران اسفراین با اشاره به اینکه مشکلات برای برخی از واحدهای تولیدی در پی یکسری رفتارهای غیراخلاقی و قلدرمآبانه سردمداران آمریکا به وجود آمده است، گفت: دولت تدابیر لازم برای پاسخگویی به نیازهای واحدهای تولید و مقابله با اقدام آمریکا اندیشیده است.

وی افزود: یکی از تصمیمات گرفته شده این است که بخشی از درآمدهای ارزی به کالای راهبردی اختصاص داده شده و با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تحت هر شرایطی تحویل خواهد شد و در این راستا سفارش های لازم داده شده که بخش از آن رسیده و بخش دیگر آن بر اساس فرایندهای وزرات جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان در حال ورود است.

.

معظمی گفت: پیش بینی های لازم حتی با آغاز جدی تحریم ها انجام شده که مردم با مشکل برخورد نکنند و کالاهای راهبردی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تامین شده و هیچ گونه محدودیت در تهیه آن نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: گروه دوم تامین ارز از محل صادرات غیرنفتی است که ۸۰درصد ارز به دست آمده از ناحیه پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی و فولای باید با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان و ۲۰درصد دیگر هم توافقی مورد استفاده واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود ۱۵۰۰قلم کالا به کشور گفت: این فرصت خوبی برای واحدهای تولیدی است که محصولاتشان را وارد بازار کنند.

معظمی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد وضعیت تولید در سه ماه نخست امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: تولید در نفت خام، پتروشیمی خودرو و کالاهای راهبردی کاملا افزایش داشته است.

معاون زیر صنعت معدن و تجارت بخش از علت التهابات بازار را ساخته و پرداخته کسانی دانست که علاقه مند به توسعه کشور نیستند و بخش بسیاراندکی نیز به دلیل سود و رانت خواری است .

معظمی تاکید کرد: با روند کنونی به محض ورود مواد اولیه التهاب خفیفی که دربرخی از واحد های تولیدی به وجود آمده به طور یقین حل خواهد شد.

وی در خصوص ادامه فعالیت شرکت های خارجی در ایران با توجه به فرصت ۱۵روزه ترامپ گفت: رفتارهای واقعی شرکت ها با رفتار اجتماعی شان بعضا یکی نیست وهیچ کدام از شرکت های که با ایران قرارداد دارند مایل به ترک ایران به دلیل وجود بازار خوب و جذاب نیستند اما، به دنبال آن هستند که برای آمریکا هم حساسیت ایجاد نکنند.

وی افزود: برخی ازاین شرکت ها به دنبال گرفتن مجوزهستند و امیدواریم که بتوانند مجورزبگیرند ولی تاکنون کار آنها در کشورادامه داشته است.