​رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران:

رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه ششم محال است

رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه ششم محال است/ لزوم ادغام وزارتخانه‌های نفت و انرژی و ایجاد نهاد رگولاتور برای این بخش

رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه ششم محال است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی ۸ درصدی در کشور پیش‌بینی شده است گفت: رسیدن به این رشد محال است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس منصور معظمی امروز در هجدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به جایگاه حوزه انرژی در لایحه برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: یکی از پیشران‌های جدی توسعه بخش انرژی است و اگر نگاه خاصی به آن وجود نداشته باشد اهداف برنامه ششم توسعه محقق نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده است، گفت: این رشد نیازمند ملزومات خاص خودش است که به نظرم با این لایحه رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی محال است.
عضو کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت: شرایط رشد اقتصادی ۸ درصدی اصلا در کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی اتاق معتقد به ادغام وزارت نفت و انرژی است، گفت: نتیجه وجود این دستگاه‌های دیوان‌سالار تبدیل شدن ما به پرمصرف‌ترین کشور در بحث انرژی است.
معظمی تصریح کرد: همچنین کمیسیون انرژی اتاق تهران معتقد به ایجاد نهاد رگولاتوری بصورت کلان برای کشور و به صورت خاص برای بخش انرژی است.
وی بیان داشت: این امر باید با هدف تثبیت جایگاه سیاست‌گذاری و فاصله گرفتن از امور تصدی‌گری غیر ضروری در دستور کار قرار گیرد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران بیان داشت: تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در داخل کشور با مشارکت‌ شرکت‌های خارجی به منظور افزایش درون‌زایی اقتصاد کشور یکی دیگر از پیشنهادات کمیسیون انرژی اتاق به دولت در لایحه برنامه ششم توسعه است.