دکتر سید علی صدرالسادات در دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی مطرح کرد :

کنفرانس توسعه منابع انسانی مهمترین رویداد در این حوزه است

عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس توسعه منابع انسانی افزود : توجه به منابع انسانی و نیروهای انسانی برای حل چالش های نظام سلامت کمک به سیاستمداران و مدیران این حوزه است.

به گزارش ایدرونیوز ، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی منابع انسانی وزارت بهداشت و درمان با توجه به سیاست های دولت یازدهم اظهار داشت : در حوزه بهداشت و درمان تحول جدی آغاز شده و نسبت به دوران گذشته هم دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان افزایش یافته است و هم هزینه ها کاهش یافته و همچنین جمعیت بیشتری از این خدمات بهره برده اند.

وی هدف اصلی نظام سلامت را دستیابی به پوشش همگانی سلامت دانست و اظهار داشت : باید بتوانیم حفاظت مالی از بیماران را بهبود بخشیم و دسترسی آنها به خدمات سلامت و پزشکی را افزایش دهیم که موضوع منابع انسانی در کنار این طرح بزرگ قابل توجه است .

دکتر صدرالسادات با اشاره به چالش های موجود در نظام سلامت عنوان کرد : سهم مردم در پرداخت هزینه های سلامت را به ۴۰ درصد رساندیم که نسبت به گذشته که ۵۰ درصد بوده بهتر شده اما هنوز هم عدد مناسبی نیست . همچنین پوشش بیمه ای دارای ضعف است که با این طرح بیش از ۱۰ میلیون نفر نسبت به قبل بیمه کردیم و هنوز تعداد زیادی از مردم از بیمه همگانی برخوردار نیستند.

عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس توسعه منابع انسانی افزود : توجه به منابع انسانی و نیروهای انسانی برای حل چالش های نظام سلامت کمک به سیاستمداران و مدیران این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی نظام سلامت دستیابی به پوشش همگانی سلامت است افزود : مسیرهای رسیدن به اهداف نظام سلامت، مقبولیت ، موجود بودن ، کیفیت  و دسترسی است که بدون منابع انسانی دستیابی به پوشش همگانی سلامت ممکن نیست.