- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

آغاز همکاری های سازمان مدیریت صنعتی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه توانمند سازی شرکت های دانش بنیان، اشاعه روندهای جدید فناورانه و اکوسیستم نوآوری

به گزارش ایدرونیوز، نشست مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف بررسی زمینه‌های همکاری و تعامل طرفین، در حوزه توانمند سازی شرکت های دانش بنیان، اشاعه روندهای جدید فناورانه و اکوسیستم نوآوری برگزار شد.
بنا به این گزارش، دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با تشریح توانمندی های سازمان در حوزه آموزش، مشاوره و تحقیق اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد در حوزه شرکت های دانش بنیان، دوره های مهارت ورزی و توانمندسازی طراحی و برگزار کند و از اساتید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این دوره ها بهره ببرد.
وی تاکید کرد: سازمان مدیریت صنعتی با پتانسیل بیش از ۳۰۰ نفر اعضاء هیات علمی آمادگی دارد در ارائه محتوای جدید و نوآورانه، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه های گوناگون همکاری نماید.

دکتر کیانی افزود: سازمان می تواند برای شرکت های دانش بنیان دوره های MBA تخصصی طراحی و برگزار کند و متناسب با نیاز، این ظرفیت وجود دارد که با دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر خارجی مشارکت نموده و گواهینامه این دوره ها مشارکتی صادر شود.
وی با اشاره به طراحی و ایجاد شبکه مدیران صنعتی و همچنین تشکیل کمیته راهبری انقلاب صنعتی چهارم درسازمان گسترش و سازمان مدیریت صنعتی، اظهار داشت: باید صنایع را آماده ورود به این عرصه نوظهور نماییم تا با تغییر در ساختارها و زیر ساخت های مناسب، این آمادگی را کسب کنند و در این راه، سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد در پیاده سازی فناوری و نوآوری در صنایع به آنها کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی در رتبه بندی شرکت های برتر کشور افزود: سازمان می تواند رتبه بندی شرکت های دانش بنیان را براساس شاخص هایی که تعریف خواهد شد، طراحی و اجرا کند، علاوه بر این می توانیم از ظرفیت های خانه مدیران سازمان برای فرهنگ سازی موضوعات مورد نظر در حوزه شرکت های دانش بنیان استفاده نمود.
وی همچنین در خصوص آموزش پیوست فناوری و پیوست مدیریت مگا پروژه ها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام آمادگی نمود.
در این جلسه دکتر مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: در حوزه شرکت های دانش بنیان علاقمندیم که تصویر صنایع آینده را با شبکه نوآوری تغییر دهیم و در این زمینه تعریف اقتصاد اصلی و مرسوم برای ما ارجحیت دارد که بتوانیم در آن صنایع را نوآور کنیم و این کاری است که با همکاری سازمان مدیریت صنعتی می توانیم انجام دهیم.
وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی با در نظر گرفتن موضوعات ملی و طراحی الگوهای پایه ای مثل اکوسیستم اقتصاد نوآور و دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم، می تواند ضمن کمک به شرکت های دانش بنیان، در نفوذ فناوری به صنایع موجود با این معاونت همکاری و تعامل داشته باشد.
وی تاکید کرد: سازمان با توجه به تجربیات خود می تواند در طراحی و اجرای جایزه نوآوری و برگزاری دوره های Mini-MBA و Mini-DBA برای شرکت های نوبنیان با همکاری انجمن مدیریت فناوری در این زمینه قدم های موثری در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان بردارد.