- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

کسب رکورد دست‌نیافتنی در حوزه انرژی

باید گفت که تحریمهای نفت و انرژی فرصت‌های مناسبی را به منظور اصلاح ساختارهای انرژی، در اختیار اقتصاد ایران قرار داد. قبل از تحریم برخی از پروژه‌ها به دلیل مشکلات فنی و دشواری‌های بسیار در تامین تجهیزات؛ با ماه‌ها تاخیر روبه‌رو میشدند. این درحالیست که امروز پس از این که کشور چند سالی را در فضای بدون تجریم سپری کرد، توانستیم به توان بسیار بالایی در پروژه‌های نفت و انرژی به ویژه پارس جنوبی دست یافته‌ایم؛ تاجاییکه فاز ۱۴ پارس جنوبی با ظرفیت ۱ میلیون فوت مکعب گاز در روز، سه ماه آخر امسال وارد مدار خواهد شد. به گفته مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ایران نیز ما در زمینه انرژی و گاز به خودکفایی لازم رسیده‌ایم و­ پروژه‌های درحال اجرا بدون هیچ مشکلی مراحل اجرایی خود را سپری می‌کند. این خودکفایی تاجیی است که حتی بازگشت تحریم‌ها وقفه‌ای در اجرای پروژه هایی که به شرکت‌های ایرانی واگذارشده نخواهد داشت.

مدیرعامل مدیریت طرح‌های صنعتی ایران در این خصوص به گسترش گفت: در برخی از پروژه‌ها اکنون به شیوه هایی در تولید دست یافته‌ایم که حتی از ظرفیت تولید نیز جلو زده‌ایم.

حسن بویری تصریح کرد: بعد از تحریم مهندسان ایرانی توانستند بهترین رکوردهای دنیا را بشکنند و پروژه‌ها را یکی از پس از دیگری به بهره‌برداری برسانند.

وی افزود: در این شرایط طبیعی است که اگر ایران و اتحادیه اروپا همکاری‌های خود را در حوزه انرژی ادامه دهند بیش از گذشته می‌توانیم به رشد برسیم.

مدیرعامل مدیریت طرح‌های صنعتی ایران خاطر نشان کرد: درحال‌حاضر توان داخلی ما به گونه‌ای است که اگر اروپایی‌ها هم حاضر به همکاری نباشند؛ خودمان میتوانیم پروژه‌های باقی مانده را به بهترین شکل هدایت کنیم.

به گفته بویری، اکنون سرعت کسب دانش و تجربه در این زمینه بسیار افزایش یافته و مهندسان ایرانی نشان دادند که می‌توانند به راحتی رکوردهای بالا دست پیدا کنند.

مدیرعامل مدیریت طرح‌های صنعتی ایران اذعان کرد: با تمام اتفاقاتی که در سال‌های گذشته رخ داد مهندسان داخلی در اجرای پروژه‌ها به بهترین شکل عمل کردند و در بسیاری از حوزه‌ها اکنون جلوتر از شرکت‌های اروپایی هستیم.