- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

برگزاری جلسه مجمع عمومی تشکل مردم نهاد مجمع وزیران ادوار

به گزارش ایدرونیوز ، ‎مجمع عمومی تشکل مردم نهاد مجمع وزیران ادوار روز سه شنبه مورخ ۱۸ اردیبهشت ماه در سازمان مدیریت صنعتی در ساعت ۱۸ پس از استماع سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید با حضور آقایان: محمدرضا عارف، غلامرضا شافعی، محمد هاشمی، علی اکبر صالحی، حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی، سیدکاظم اکرمی، حجت‌الاسلام شوشتری، حسین مظفر، مسعود زریبافان، علیرضا طهماسبی، سیدمحمد جهرمی، احمد غفوری‌فرد، حمید میرزاده، ابوالقاسم سرحدی‌زاده، منوچهر متکی، حمید بهبهانی، محمدمهدی زاهدی، محمدحسین شریف‌زادگان، میر محمد صادقی ودیگر اعضای کمیسیون ها تشکیل شد .

برگزاری جلسه مجمع عمومی تشکل مردم نهاد مجمع وزیران ادوار

‎در ابتدا جناب آقای دکتر کیانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این نشست و خیر مقدم به اعضای محترم مجمع، حضور سرمایه های معنوی و گنجینه های با ارزش علم و عمل را در کنار هم بعنوان اتاق فکر دولت ها برای ارائه راهکارهای موثر جهت حل مسائل و مشکلات کلان کشور فرصتی مغتنم شمرد و سپس اعضای هیات رئیسه جلسه را به جایگاه فراخواند. در این نشست، جناب آقای محمد رضا عارف بعنوان رئیس ، جناب آقای غلامرضا شافعی بعنوان منشی، جناب آقای حسین مظفر و جناب آقای علی اکبر صالحی بعنوان ناظران انتخاب و در جایگاه هیات رئیسه مستقر شدند و جناب آقای شافعی ضمن خیر مقدم از حضور اعضای محترم تشکر نمودند و از شهدا و درگذشتگان این مجمع یاد نمودند و برای ارواح پاک آنان از درگاه خداوند متعال طلب آمرزش نمودند.

‎۱- در این جلسه گزارش عملکرد مجمع توسط جناب آقای مهندس شافعی ارائه و مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.
‎۲- جناب آقای محمد خان گزارش عملکرد مالی مجمع وزیران ادوار در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۶ را به استماع اعضا رساندند که مورد تصویب قرار گرفت.
‎۳- گزارش پروژه دوازده تجربه وزیران ادوار که توسط دبیرخانه مجمع مذکور با همکاری جناب آقای دکتر حمزه ای از پژوهشکده سیاستگذاری علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده بود به استماع اعضای محترم رسید که به شناسایی ۱۰ چالش بنیادین کشور پرداخته و از آن میان دو چالش الف – بیکاری و اشتغال ب- بحران آب بعنوان اولویت انتخاب شده بود. در این گزارش جزئیات تحقیقات و کار صورت گرفته درخصوص اولویت الف طی کتابی که درحال چاپ است به اطلاع اعضای محترم خواهد رسید همچنین ایشان در خاتمه گزارش درخصوص همراهی و کمک اعضای محترم در انجام تحقیقات و کار مربوط به اولویت ب دعوت بعمل آوردند.
‎۴- با عنایت به عرصه انقلاب صنعتی چهارم و ضرورت برنامه ریزی لازم برای مواجهه با آن، جناب آقای دکتر کیانی گزارش فن آوری های آینده و درآمیزی فناوری های سایبری،بایو و الکترونیک و … ارائه داشتند که با توجه به استقبال و علاقمندی اعضای محترم، جناب آقای شافعی پیشنهاد نمودند با هدف استفاده از دانش ضمنی اعضای مجمع و نیز بروز رسانی اطلاعات فناورانه آنها، اینگونه اقدامات توسعه یابند و سازمان مدیریت صنعتی نیز در این خصوص ایفای نقش نماید،همچنین جناب شافعی با هدف تبدیل دانش ضمنی اعضاء به دانش آشکار و کاربردی پیشنهاد تشکیل آکادمی وزراء را ارائه نمود که مورد تایید مجمع قرار گرفت و مقرر شد مطالعه جامع تری در این خصوص انجام پذیرد.

‎۵- هریک از کمیسیون های مجمع وزیران ادوار بصورت خلاصه گزارش های خود را ارائه کردند.
‎۶- جناب آقای مهندس شافعی به پاس زحمات و مجاهدت های آقای سرحدی زاده از ایشان تقدیر و لوح تقدیری را از سوی هیات مدیره مجمع وزیران ادوار به وی تقدیم نمود.
‎در انتهای جلسه نیز جناب آقای دکتر عارف ضمن تشکر از زحمات جناب آقای مهندس شافعی به جمع بندی مباحث مطروحه پرداخت و با بیان اینکه اختلاف‌ها و بیان آنها موجب استفاده دشمن و خالی شدن دل مردم می‌شود، اظهار داشت ما باید موجب وحدت ملی شویم.