- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین ایدرو و شرکت توربین ماشین خاورمیانه

این تفاهم نامه در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای سیاست های ایدرو در خصوص ساخت تجهیزات پرمصرف نفت، گاز و انرژی با هدف بومی سازی کمپرسورهای مورد نیاز در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به امضا رسید.
به گزارش ایدرو نیوز این تفاهم نامه را حمید بازارگان سرپرست معاونت صنایع پیشرفته و پروژه های کلان انرژی و حسن هلالی مدیرعامل شرکت توربین ماشین خاورمیانه امضا کردند.که بر اساس آن دو طرف در خصوص ساخت کمپرسورهای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی همکاری خواهند کرد.

مدیر توسعه صنایع انرژی ایدرو پس از امضا این تفاهم نامه گفت: با توجه به مطالعات انجام شده در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یکی از تجهیزاتی که در حال حاضر بخش عمده ایی از آن از خارج از کشور تامین می شود کمپرسورهایی است که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد، لذا این تفاهم نامه با هدف بومی سازی کمپرسورها از طریق ایجاد شرکت مشترک و با همکاری شرکت های خارجی امضا شده است.
محمدرضا رافت در ادامه با اشاره به سابقه ایدرو به عنوان پیمانکار توسعه فازهای ۱،۶،۷،۸،۱۷،۱۸،۱۴ پارس جنوبی گفت : یکی از تجهیزات مورد نیاز در پروژه ها کمپرسور گاز بوده و یکی از اهداف تاسیس این شرکت تامین کمپرسور گاز مورد نیاز در پروژه ها است.
مدیر توسعه صنایع انرژی ایدرو برآورد نیاز به انواع کمپرسورها را تا ده سال آینده حدود ۵ میلیارد دلار اعلام کرد.
شرکت توربین ماشین خاورمیانه، سازنده تجهیزات دوار شامل توربین، کمپرسور و پمپ با بیش از ۱۶ سال سابقه موفق در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.