رئیس کنفرانس توسعه منابع انسانی در دوادهمین دوره این کنفرانس عنوان کرد:

انسجام افقی راز اساسی موفقیت سازمانهای بهره ور

 رئیس دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی در مراسم افتتاح همایش دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با اشاره به چالش های مدیریت درباره منابع انسانی گفت : امروز دغدغه همه دنیا بحث منابع انسانی است و تمام نظام مدیریت پیگیر این بحث هستند.

به گزارش ایدرو نیوز ، دکتر محمد علی محمدی ضمن برشمردن چالش های مدیریت منابع انسانی در دنیای امروز گفت : سخت ترین بخش مدیریت منابع انسانی بحث نیروی انسانی است.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی ، از فناوری پیشرفته به فناوری فوق مدرن ، از ساختار سلسله مراتبی به ساختار شبکه ای ، از اقتصاد محلی و ملی به اقتصاد جهانی ، از تمرکز گرایی به تمرکز زدایی ، از سرمایه فیزیکی به سرمایه انسانی و دانش را از جمله این چالش های مدیریت منابع انسانی در ذنیای امروز برشمرد و گفت : درخصوص بحث تربیت  نیروی انسانی برای ورود به اقتصاد جهانی فعالیت بایسته ای صورت نپذیرفته است . و اگر نتوانیم شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب را پر کنیم در این زمینه دچار شوک تغییر خواهیم شد.

وی تاکید کرد هر قدر قابلیت های انسانی بیشتر توسعه یابد احتمال کسب نتایج بهتر ، بیشتر امکان پذیر می شود و بهترین راه توسعه انسانها، فرآیند تفویض اختیار و مسوولیت به آنهاست.

رئیس کنفرانس توسعه منابع انسانی تنها انسانهای شایسته سازمان را سرمایه های آن دانست که سازمان به وسیله آنها به پایداری در کسب و کار نائل می شود.

دکتر محمدی انسجام افقی را راز اساسی موفقیت سازمانهای بهره ور بر شمرد و گفت : در انسجام افقی باید در ۴ سرمایه فیزیکی ، فکری ، اجتماعی و سرمایه عاطفی هم افزایی کنیم و سازمانها و شرکتها به طور همزمان به این موضوع – انسجام افقی – توجه نمایند .

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از فرایند برگزاری دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی اظهار داشت : امسال حدود ۳۲۱ درصد ( تقریبا ۳ برابر ) تعداد مقالات و تجارب دریافتی به دبیرخانه کنفرانس افزایش داشته است که از استقبال ارزشمند صاحب نظران و کارشناسان حوزه منابع انسانی قدردانی می کنیم .

وی افزود امسال ۶۸ درصد از شرکت کنندگان در کنفرانس از بخش خصوصی هستند که پیامدهای مثبت این حمایت را در آینده شاهد خواهیم بود.

دکتر محمدی ابراز امیدواری کرد : دستاوردهای این همایش بیش از پیش فرهنگ توجه به منابع انسانی را به دنبال داشته باشد .

روز دوم همایش ( ۲۴ آبان ماه ) با برگزاری کارگاه های تخصصی و نمایشگاه حرفه ای در ساختمان شماره ۲ مدیریت صنعتی ادامه دارد.