مشاور عالی رئیس هیات عامل ایدرو تاکید کرد :

ضرورت تعامل وزارت نفت و وزارت صنعت به منظور حمایت بیش تر از کالای ایرانی در مگا پروژه ها

سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور می‌تواند به عنوان متولی ساخت داخل در پروژه های  شرکت ملی نفت ایران ، نقش پررنگی در این مهم ایفا کند.

مشاور عالی رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ و به منظور حمایت بیش تر از کالای ایرانی در مگاپروژه های نفت و گاز کشور گفت : سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور می‌تواند به عنوان متولی ساخت داخل در پروژه های  شرکت ملی نفت ایران ، نقش پررنگی در این مهم ایفا کند.

به گزارش ایدرو نیوز ، فرداد دلیری با تاکید به استفاده از ارتقای توان ساخت داخل و ایدرو یکی از شرکت های پیشرو در بومی سازی تجهیزات صنعتی افزود: یکی از دلایل ورود ایدرو به پروژه‌های پارس جنوبی نه تنها ورود به پروژه‌های این میدان ،  بلکه در صورت بدست گرفتن مدیریت این پروژه بتواند با واگذاری کارها به شرکت های داخلی از توانمندی های  موجود در داخل کشور  استفاده و یا آن را تقویت کند.

دکتر دلیری معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

فرداد دلیری

دلیری با توجه به اهمیت اشتغال زایی در کشور تصریح کرد: از یک پروژه نفتی یا گازی، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن تجهیزات و خرید، ۳۰ درصد اجرا و نصب  و۱۰ درصد هم مدیریت و مهندسی را شامل می شود، بنابراین وزن تجهیزات و اقلام در پروژه بسیار بالاست و در نتیجه اشتغالزایی آن نیز بسیار بالاست زیرا  با کارخانجات و تولید در داخل کشور سر و کار دارد.

وی با یادآوری زنجیره بزرگ ساخت تجهیزات حوزه نفت و گاز کشور بیان داشت : معتقدم ایدرو می‌تواند با برخورداری از برنامه مدون جایگاه متولی بودنش را به عنوان نماینده وزارت صنعت ، معدن  وتجارت در تعامل با شرکت ملی نفت ایران داشته باشد تا اگر امروز به عنوان مثال۲۰ درصد تجهیزات را در داخل می‌سازیم، فردا این میزان به ۳۰-۴۰ درصد افزایش و در گام بعدی صادر کننده تجهیزات شویم، زیرا بدون صادرات نمی توانیم  در این عرصه موفق باشیم .