مهم ترین اقدامات حوزه کشتی سازی و حمل و نقل ایدرو در سال گذشته ؛

امضای توافق نامه تهیه و ساخت ۹۶۰ دستگاه متروی ۸ واگنه برای شهرتهران و کرج / ثبت رکورد جدید راه اندازی سکوهای دریایی

امضای قرار داد همکاری با رنوی فرانسه به ارزش ۶۶۰ میلیون یورو و رشد ۱۵ درصدی تولید خودرو در سال گذشته از جمله مهمترین دستاوردهای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شمار می رود , ثبت رکورد جدید راه اندازی سکوهای دریایی نیز از مهم ترین دستاورد های ایدرو است.

امضای توافق نامه تهیه و ساخت ۹۶۰ دستگاه متروی ۸ واگنه برای شهرتهران و کرج / ثبت رکورد جدید راه اندازی سکوهای دریایی

به گزارش ایدرونیوز ، در حوزه حمل و نقل و خودرو سال گذشته امضا و مبادله قرار داد همکاری با شرکت رنوی فرانسه با حجم سرمایه گذاری به ارزش ۶۶۰ میلیون یورو به سرانجام رسید و سهم شرکت رنو در این سرمایه گذاری ۶۰ درصد ، ایدرو ۲۰ درصد و نگین خودرو ۲۰ درصد تعیین شد.

ایدرو همچنین توانست در حوزه حمل و نقل دریایی در سال گذشته با تحویل قطعی سومین کشتی اقیانوس پیمای ساخته شده در کشور به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تکمیل و بهره برداری از طرح حوضهای خشک کشتی سازی بندر عباس برای تعمیر کشتی های ۱۲۰ هزار تنی و نیز ثبت رکورد جدید راه اندازی سکوهای دریایی ۱۴A ظرف مدت ۱۸ روز توسط شرکت ایزوایکو با نصب نخستین سکوی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب ( ۱۴٫۱ میلیون متر مکعب ) گاز در روز و ایجاد شرکت ساخت و تعمیر کشتی گسترش پارس هرمز با مشارکت ایدرو ،‌شرکت ملی نفتکش ، کشتیرانی ایران و شرکت DSME کره جنوبی ، دستاوردهای شایسته ای را به منصه ظهور برساند.

امضای توافق نامه تهیه و ساخت ۹۶۰ دستگاه متروی ۸ واگنه برای شهرتهران و کرج با ۵۸ درصد داخلی سازی انعقاد قرار داد تامین و ساخت ۴۵۰ دستگاه مترو برای شهرهای قم ،‌مشهد و کرمانشاه به ارزش ۴۹۴ میلیون یورو و ۵۸ درصد داخلی سازی با مشارکت یک شرکت چینی و شرکت واگن پارس اراک و نیز انعقاد قرار داد تامین ۶۳۰ دستگاه متروی ۷ واگنه برای شهرتهران به ارزش ۷۸۳ میلیون یورو با یک شرکت چینی از دیگر دستاوردهای ایدرو در سال گذشته بوده است .

طی سال ۹۶ ایدرو توانست با سهم ۲۰ درصدی مشارکتی را با شرکت پانچ بلژیک صورت دهد، بر این اساس تولید ۱۶۰ هزار دستگاه گیربکس اتوماتیک با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

ایدرو در سال جدید برنامه هایی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در نظر دارد.

بر این اساس این سازمان در نظر دارد برای سال اول ۶۷ هزارو ۵۸۶ دستگاه خودرو را نوسازی کند که بر این اساس تحویل اولین سری محصولات در سه ماهه دوم سال ۹۷ خواهد بود .

بر اساس برنامه ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سال دوم ۶۸ هزارو ۴۶۰ دستگاه ، ‌در سال سوم ۶۶ هزارو ۴۵۴ دستگاه و جمعا ۲۰۲ هزا رو ۵۰۰ دستگاه خودروی فرسوده طی سه سال در سطح کشور نوسازی و تحویل خواهند شد .