- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

اختصاص ۳ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان به دو پروژه خودرویی

رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور، روز گذشته در مراسم آغاز سال کاری جدید با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ در راستای حمایت از کالای ساخت داخل، گفت: «این تکلیف بر عهده همه است تا با عزمی راسخ‌تر، پیگیرتر و جدی‌تر وظایف را دنبال کنیم.»

به گزارش ایدرونیوز ، در این زمینه یکی از مواردی که منصور معظمی در این مراسم به آن اشاره داشت، برنامه ۴سال آینده ایدرو بود.

وی در این رابطه اظهار کرد: «ایدرو سرمایه‌گذاری۵۰هزارمیلیاردتومانی با اشتغال‌زایی ۳۰هزارنفر را در برنامه‌های خود دارد.»معظمی همچنین چند روز پس از آغاز سال جدید بر جنبه‌های تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تاکید کرده بود.

اختصاص ۳ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان به دو پروژه خودرویی / برای ۳ هزار و ۵۸۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد

ایدرو سرمایه‌گذاری۵۰ هزارمیلیاردتومانی با اشتغال‌ زایی ۳۰هزارنفر را در برنامه‌های خود دارد

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رعایت الزاماتی ازجمله بهبود کیفیت، توسعه تنوع و به‌روزآوری، بهبود خدمات پس‌ازفروش، تبلیغات موثر و فرهنگ‌سازی ملی، بهبود بازاریابی، بهبود نام و نشان تجاری، جلوگیری از واردات کالای قاچاق ارزان و با کیفیت پایین، ایجاد تسهیلات خرید، سرمایه‌گذاری بر فناوری‌های نوین و به‌روز، توسعه نظام‌های مدیریت و مدیران، پرورش منابع انسانی متخصص، بهبود طراحی و فرمولاسیون، بهبود و مهندسی مجدد فرآیندها، جذب سرمایه‌گذار خارجی، ایجاد تسهیلات مالی برای تولید‌کنندگان، بهبود و اصلاح قوانین و مقررات کهنه، ناکارآمد و ضد بهره‌وری و الگوبرداری از تجارب موفق در دنیا می‌تواند در تحقق هدف عنوان شده بسیار اثرگذار باشد.

قابل انکار نیست که بخش صنعت، پیشران توسعه اقتصادی همه کشورها به شمار می‌رود و در رشد اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده، تجمیع سرمایه، بهره‌برداری از اقتصاد مقیاس و توسعه فناوری‌های جدید نقش مهمی ایفا می‌کند.به این ترتیب در میان همه صنایع فعال، نقش بسزای صنعت خودرو و صنایع وابسته و زیرمجموعه آن در این رشد و بهره‌برداری قابل‌انکار نیست.

درواقع صنعت خودرو به‌عنوان صنعتی پیشتاز و لوکوموتیو تعداد زیادی از صنایع دیگر، ازطریق ایجاد توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی، فنی و… می‌تواند در دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور ایفای نقش کند.

بررسی‌های «دنیای خودرو» حاکی از آن است که طبق توزیع صنعتی پروژه‌های ایدرو در برنامه خود تا ۱۴۰۰، از کل حجم مدنظر برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی، حدود ۳‌هزارو۷۵۶ میلیاردتومان به دوپروژه سرمایه‌گذاری در دست اجرا در حوزه خودرو تخصیص خواهد یافت که بر این اساس برای ۳ هزار و ۵۸۵ نفر نیز شغل ایجاد خواهد شد. لازم به ذکر است در این تفکیک نرخ تسعیر یورو ۵هزارو۵۳۰تومان و نرخ تسعیر دلار ۴هزارو۳۹۰تومان در نظر گرفته شده است.

این برنامه‌ریزی، براساس چشم‌انداز صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ و با هدف دستیابی به جایگاه نخست صنعت خودرو در منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم در جهان ازطریق رقابت‌پذیری مبتنی بر توسعه تکنولوژی، تدوین شده است.

اگرچه با توجه به ضرورت بازنگری در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو تا هشت‌سال آینده، سازمان گسترش و نوسازی صنایع قصد دارد با همکاری مشاوران طراز اول بین‌المللی، اقدام به بازنگری این سند کند.

منیع : دنیای خودرو