تفاهم نامه همکاری توسعه صنعت و اشتغال پایدار در مناطق محروم کشور

ایدرو با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تفاهم نامه امضا کرد

رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری  با هدف توسعه صنعت و اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

ایدرو با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تفاهم نامه امضا کرد

به گزارش ایدرونیوز، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی از سوی بخش غیردولتی، ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولیدات صنعتی در شهرهای دارای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت و مناطق محروم روستایی، با حمایت و تسهیل گری ایدرو از اهداف این تفاهمنامه همکاری  است .

رئیس هیئت عامل ایدرو در این مراسم  با اشاره به اینکه  یکی از وظایف ایدرو سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و مناطقی  است که بخش خصوصی علاقمند به ورود به آن‌ها نیست ، گفت : با امضای این تفاهم نامه بنا داریم با استفاده از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتعال پایدار در مناطق روستایی به توسعه اشتغال در این مناطق کمک کنیم.

منصور معظمی افزود: بر اساس این تفاهم نامه هم توسعه مناطق محروم و روستایی مد نظر خواهد بود و هم ایجاد اشتغال در این مناطق در اولویت قرار می گیرد.

معظمی همچنین ابزار امیدواری کرد : مجموع تفاهم‌نامه کنونی به توسعه اشتغال و صنعت در مناطق محروم می‌انجامد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور  هم در این مراسم گفت: بر اساس پیگیری ها و کارهای بسیاری که صورت دادیم توانستیم در آخرین روزهای کاری سال ۹۶ موفق به امضای تفاهم‌نامه با ایدرو شویم.

سید ابوالفضل رضوی  افزود: یکی از موضوعاتی که در نظام برنامه‌ریزی کشور از آن غافل بودیم، سرمایه‌های فیزیکی و استانی روستاییان و عشایر کشور است که سازمان ایدرو با توجه به اینکه یک سازمان اجرایی است می‌تواند ظرفیت‌های موجود در این حوزه ها را بیش از پیش شکوفا کند.

رضوی تصریح کرد: ایدرو یکی از سازمان‌های توانایی است که می‌تواند در کشور عناوین شغلی جدید را بوجود آورد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور افزود:  دولت تدبیر و امید با آسیب شناسی که انجام داد دریافت که فقدان شغل‌های مناسب و درآمدزایی در مناطق محروم یکی از مشکلات بزرگ کشور است و در جهت رفع این مشکل دولت لایحه‌ای را به مجلس برد و با تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ یک و نیم میلیون دلار برای توسعه اشتغال در مناطق محروم اختصاص داده شده است.

رضوی تأکید کرد: هدف ما استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی است و در این راستا طی توافق صورت گرفته با ایدرو، با شروع سال ۹۷ کارهای بزرگی برای روستاییان و عشایر کشور صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: روستاییان مرزنشین می‌توانند از وام‌های ۴ درصدی برای اشتغال و سایر روستاییان از وام‌های  ۶ تا ۸ درصد بهره ببرند.