- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

تولید ۸ هزار دستگاه خودروی باری و کشنده از سوی سایپا در سال آینده/ رکورد تولید ماهانه ۵ ساله اخیر شکسته شد

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا ، محسن جهرودی در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا دیزل با حضور وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود : مجموعه گروه سایپا و سایپا دیزل و زامیاد در مجموع ۲۵ درصد از سهم نوسازی ناوگان کشنده و باری را برعهده دارند.

وی همچنین از منتفی شدن واگذاری سایپا دیزل خبر داد و افزود : این شرکت در سال آینده اهداف دولت و وزیر صنعت ، معدن و تجارت را در طرح نوسازی ناوگان تجاری محقق خواهد کرد .

محسن جهرودی در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا دیزل

محسن جهرودی در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا دیزل

به گفته وی متوسط تولید ماهانه مجموعه خودروسازی سایپا افزایش ۱۵ هزار و ۴۱۲ داستگاه را در سه ماهه اخیر نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال تجربه کرده است و این شرکت رکورد ۵ ساله تولید ماهانه در دیماه سال جاری به میزان ۶۷ هزارو ۹۲۸ دستگاه را شکست.
به گفته جهرودی افزایش ۳ هزارو ۱۶۵ دستگاه متوسط تولید هفتگی در سه ماهه اخیر نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال و شکستن رکورد تولید هفتگی به میزان ۱۷ هزار و ۸۵۵ دستگاه در بهمن ماه سال جاری و افزایش ۴۷۱ دستگاه متوسط تولید روزانه در سه ماهه اخیر نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال در این گروه خودرو سازی صورت گرفته است .
مدیر عامل شرکت خودرو سازی سایپا شکست رکورد تولید روزانه در دیماه سال ۹۶ به میزان ۳۱۲۵ دستگاه در دو شیفت کاری و افزایش ۱۴۸ میلیارد تومانی درآمد هفتگی گروه در سه ماه اخیر و نیز افزایش ۲۴ میلیارد تومانی درآمد روزانه گروه در همین مدت نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال را از افتخارات این گروه خودرو سازی برشمرد .
افزایش ۸ درصدی بهره برداری از ظرفیت قطعه سازان در سه ماهه اخیر و افزایش در آمد صنعت قطعه سازی کشور به میزان ماهیانه ۴۴۳ میلیارد تومان در همین مدت از دیگر موفقیتهایی بود که جهرودی بدان اشاره کرد.
جهرودی یاد آور شد : سایپا توانسته است ۹۵ درصد از تعهدات خود به مشتریان را به صورت روزانه با ۷۶ هزار دستگاه خودروی به انجام رساند و از ۷۶ هزار دستگاه خودرویی که به صورت امانی در دست مشتریان بود ۲ هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان باز پس گرفته و وارد مدار تولید گروه خودروسازی سایپا شد .
وی تاکید کرد : سایپا در سال آینده در نظر دارد به بزرگترین گروه خودرو سازی خاورمیانه تبدیل شود .