- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

با امضای تفاهم نامه ای ، همکاری ایدرو و سه کشور سوئد ، دانمارک و فنلاند گسترش می یابد

به گزارش ایدرونیوز، در این تفاهم نامه ایدرو به دنبال استفاده از ظرفیت های صنایع کشورهای مذکوردرحوزه های حمل ونقل،انرژی های تجدید پذیر، صنایع پیشرفته با رویکرد سرمایه گذاری مشترک، انتقال دانش فنی و  تکنولوژی است که تاکنون با چند شرکت از کشور های مذکور به توافقات خوبی رسیده است.

امضاء تفاهم نامه همکاری ایدرو و سه کشور  سوئد ، دانمارک  و فنلاند

امضاء تفاهم نامه همکاری ایدرو و سه کشور  سوئد ، دانمارک  و فنلاند

فرداد دلیری  معاون صنایع پیشرفته  و پروژه های کلان انرژی در این جلسه ضمن اشاره به قراردادهای ایدرو با کشورها و شرکت های خارجی در حوزه های مختلف اعم از خودرو، ریلی، نفت و گاز، صنایع دریایی و غیره ابراز امیدواری کرد که ایدرو در سال آینده پروژه های بیشتری خصوصا در زمینه صنایع نوین و پیشرفته داشته باشد.

 مدیر کل بین الملل ایدرو گفت: با توجه به جایگاه ویژه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در صنعت ایران و نقش آن در تسهیل و پشتیبانی از مشارکت های شرکت های خارجی با شرکت های داخلی در جهت ارتقاء و جهانی سازی صنایع ایران ، مورد توجه متولیان و نهادهای بزرگ صنعتی اروپا قرار  دارد.

سید علی عراقچی مدیرکل امور بین الملل ایدرو در خصوص همکاری ایدرو با کشور های اروپایی بالاخص سه کشور فنلاند ، سوئد و دانمارک  گفت :  با توجه ملاقات اختصاصی سفیران کشور های مذکور با رئیس  هیئت عامل ایدرو در طول سال گذشته پیشنهاد شد که به منظور تسهیل توسعه  روابط صنعتی بین ایدرو بعنوان دروازه ورود به صنایع ایران و صنایع کشور های مذکور تفاهم نامه مشترکی تنظیم گردد.

سفیر سوئد  در  مراسم امضای تفاهم نامه همکاری صنعتی با ایدرو گفت: توافق برجام موجب شد تا سطح همکاری های اقتصادی بین ایران و اتحادیه اروپا افزایش یابد.

هلنا سانگلند  با بیان اینکه  سوئد علاقه مند به گسترش همکاری های اقتصادی با ایران است، تصریح کرد:  شرکت های سوئدی علاقه مند هستند که با بخش خصوصی ایران همکاری داشته باشند.

دنی عنان سفیر دانمارک در ایران نیز  در این مراسم  با اشاره به امضای قرارداد همکاری های دارویی بین ایران و شرکت  های دانمارکی اظهارداشت: در حوزه انرژی هم علاقه مندی برای گسترش همکاری در زمینه تولید پنل های انرژی وجود دارد.

کیو نوروانتو سفیر فنلاند هم با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه  با اشاره به تسهیل شدن روابط ایران با کشورهای اتحادیه اروپا پس از توافق برجام گفت: شرکت های فنلاندی هم مایل هستند که در حوزه صنعتی با بخش خصوصی ایران  همکاری داشته باشند.