رئيس هيئت عامل ایدرو در نشست  با مدیران عامل و اعضای هيئت مدیره شرکت های تابعه :

تحقق برنامه های ایدرو تا افق ۱۴۰۰ مستلزم هم افزایی و مشارکت فعال شرکت های تابعه است

نشست تبیین برنامه های ایدرو تا افق ۱۴۰۰ با حضور رئیس هیات عامل ایدرو ، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت های تحت پوشش ایدرو  در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

به گزارش ایدرونیوز ، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این نشست با تشریح برنامه های توسعه ای و پروژه های ایدرو و شرکت های تابعه ، محرومیت زدایی و اشتغالزایی را مهم­ترین محور برنامه چهار ساله ایدرو عنوان کرد و گفت : امروز ایجاد یک شغل از  بسیاری از مستحبات ضروری­ تر است و این اشتغال باید پایدار  باشد . در سال های گذشته  بسیاری از بنگاه ها طی فرایند ناصحیح از دولت جدا و به بخش­های خصوصی نااهل واگذار شدند که متاسفانه در این شرکت­ها ، یا مسیر صنعتی عوض شد و یا بدلیل عدم توان پرداخت به موقع به کارکنان چالش ­زا شده ­اند که مجددا به سوی دولت روی آورده­اند تا مشکلات مالی شرکت­هایی را که چندین سال است از دولت انتزاع شده اند،  حل نمایند.

نشست تبیین برنامه های ایدرو تا افق 1400

نشست تبیین برنامه های ایدرو تا افق ۱۴۰۰

منصور معظمی همچنین تصریح کرد: تحقق برنامه های ایدرو تا افق ۱۴۰۰  مستلزم هم افزایی و مشارکت فعال شرکت های تابعه است و  نقطه نظرات تکمیلی مدیران عامل و اعضای محترم هیات مدیره در این مسیر راهگشا خواهد بود .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت  با اشاره به بحث هوشمند‌سازی تولید و کارخانجات و بسیاری از موارد دیگر که در افق ۱۴۰۰ برای آن برنامه و اهداف تعیین کرده‌ایم گفت : ‌ بحث سنجش میزان آمادگی پذیرش بنگاه‌ها برای انقلاب صنعتی چهارم است که از پروژه‌هایی است که ایدرو در زمینه صنایع پیشرفته تعریف کرده است‌.

معظمی همچنین با تاکید بر اینکه بر اساس نظام حکمرانی شرکتی ، فرایند پاسخگویی به موقع شرکت ها به ستاد سازمان بسیار حائز اهمیت است ، تاکید کرد : انضباط شرکتی را در سال آینده جدی تر دنبال خواهیم کرد .

در این جلسه ابوالفضل کیانی معاون برنامه­ ریزی وتوسعه ایدرو هم  به تشریح برنامه چهارساله ایدرو تا افق ۱۴۰۰ پرداخت . بر اساس این برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار است در یک بازده زمانی چهارساله ۵۴ پروژه در ۲۰ استان با حجم سرمایه ­گذاری ۵۰۰۰۰ میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی ۳۰۰۰۰ نفری را محقق کند .