امضا قرارداد تولید و تامین ۹۶۰ دستگاه واگن مترو بین ایدرو و اشتدلر سوییس

قرارداد تولید و تامین ۹۶۰ دستگاه واگن مترو بین ایدرو و اشتدلر سوییس امضا شد .

به گزارش ایدرو نیوز ، این قرارداد با حضور منصور معظمی رییس هیات عامل ایدرو ،‌مارکوس لیتنر سفیر سوئیس  به ارزش تقریبی ۱ میلیارد و یکصد میلیون یورو با فاینانس سوییس به امضا علی عراقچی مدیر کل امور بین الملل ایدرو و محمد رحمتی مذاکره کننده ارشد اشتدلر امضا شد.

در این قرارداد سهم حداکثری برای تولید کننده ایرانی در قطعات مورد نیاز در نظرگرفته شد و همچنین بازاریابی ، فروش محصولات در بازار ایران و خاورمیانه با هدایت شرکت اشتدلر صورت می گیرد.

امضا قرارداد تولید و تامین 960 دستگاه واگن مترو بین ایدرو و اشتدلر سوییس

امضا قرارداد تولید و تامین ۹۶۰ دستگاه واگن مترو بین ایدرو و اشتدلر سوییس

شرکت اشتدلر سوئیس متعهد به تامین اعتبار مالی تا سقف ۸۵% ارزش افزوده در قالب خط اعتباری مورد تایید موسسه  SERVسوئیس شد.

با توجه به  اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی و محوریت تولید داخلی امضا این قرارداد و ایجاد خط تولید یاد شده ضمن تامین اشتغال مستقیم حدود۵۰۰ نفر در منطقه محروم زرند استان کرمان و با ظرفیت تولید۳۰۰ واگن درسال توانایی تحویل یک رام واگن آلومینیومی مترو و مسافری درهفته را برای اولین بار درکشور اجرایی خواهد کرد.

 از مجموع واگنهای تولیدی ۷۲۸واگن مترو برای تهران و۲۳۲ واگن مترو برای کرج است .واگن ها مطابق قرارداد در شرکت واگن سازی پلورسبز  در استان کرمان با سرمایه گذاری شرکت اشتدلرتولید شده و سهم تولید داخلی ۵۵% در پایان کار خواهد بود.

از ویژگی های این قرارداد انتقال دانش فنی و انتقال تکنولوژی اروپا خواهد بود که درگام نخست آموزش کارکنان توسط اشتدلر صورت می گیرد.