- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

ایدرو رقیب بخش خصوصی نیست

به گزارش ایدرونیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ منصور معظمی در دوازدهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با بیان اینکه ایدرو در کنار فعالان اقتصادی خواهد بود افزود: امروز ایدرو در معرض رجوع اعتماد بخش خصوصی قرار گرفته است از این رو اگر فعالان اقتصادی در اجرای طرح های خود، خواهان پشتیبانی ایدرو هستند، حتما به ما مراجعه کنند.

محمد اتابک عضو کمیسیون صنعت اتاق تهران با بیان اینکه مزیت ایران در تولید خودروهای سبک نیست، گفت: حمایت ۱۰۰ درصدی از تولید خودروهای سبک در کشور تا آنجا پیش رفته است که مردم باید خودرو را با بهایی گران‌تر خریداری کنند و البته فاقد کیفیت مورد نظر است. ضمن آنکه حدود ۷۰ درصد آلودگی‌ها نیز مربوط به همین خودروهاست؛​­ در نتیجه تولید خودرو با این شرایط منجر به کاهش سطح رفاه مردم شده است. اجحافی که زمینه خودرو‌های داخلی به مردم ‌می‌شود، در کمتر کالایی رخ داده است.

تربیت مدیران صنعتی در کلاس جهانی
بهادر احرامیان دیگر عضو کمیسیون نیز با انتقاد از تنوع فعالیت‌های ایدرو از حفر چاه تا کشتی‌سازی و ساخت کامیون‌های یخچال‌دار گفت: آیا سازمان ایدرو قادر به نظارت بر این گستره بزرگ فعالیت‌ها خواهد بود؟

وی افزود: ساختار سازمان ایدرو این بیم را ایجاد ‌می‌کند که اگر روزی فرد دیگری جز ­معظمی در راس آن قرار گیرد، به رقیب بخش خصوصی تبدیل شود.

خطر بنگاه‌داری ایدرو
در ادامه این جلسه، مهدی پورقاضی که ریاست کمیسیون صنعت و معدن را بر عهده دارد، با ابراز خشنودی نسبت به این که مدیری توسعه‌گرا سکان‌دار ایدروست، گفت: متاسفانه سازمان ایدرو، در طول دوران فعالیت خود از یک سازمان توسعه‌ای به یک بنگاه‌دار و پیمانکار تبدیل شد و این خطرناک است. زیرا ممکن است به رقیب بخش خصوصی تبدیل شود؛­­ضمن آنکه عمده شرکای آن خصولتی‌ها هستند.

پورقاضی ادامه داد: انتظار این است که ایدرو در مواقعی که در یافتن شرکای خارجی دچار مشکل شده و نیازمند ضمانت‌نامه‌های لازم است، این ضمانتنامه‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.