رئیس هیات عامل ایدرو در پانزدهمین همایش اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی :

بنگاه ها باید به سمت کارآمدی و مشارکت بین المللی بروند

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی گفت: استفاده از خرد جمعی و کار مشارکتی از ضروریات است

به گزارش ایدرونیوز ، منصور معظمی در پانزدهمین همایش اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی با اشاره به دو نکته کلیدی شرایط بین المللی و بحث بهره وری گفت: ما باید به سمت کارآمدی بیشتر حرکت کنیم و بنگاه‌های ما نیز باید به سمت بزرگ شدن و بالا رفتن قدرت و رقابت بروند و باید برای سنجش خودمان با بزرگان بنگاه‌ها بسنجیم و به سمت برندسازی حرکت کنیم.

رئیس هیات عامل ایدرو در پانزدهمین همایش اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی

رئیس هیات عامل ایدرو در پانزدهمین همایش اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر بزرگ شدن و کارامدی بنگاهها و شرکت ها گفت : توسعه یافتن لازمه برند سازی است و امروز به برند سازی و قابلیت پذیری در سطح بین الملل توجه بیشتری می شود .

معظمی با اشاره به آثار مثبت برجام بر اقتصاد و صادرات کشور تصریح کرد: یقیناً لازم است ارتباطات ما با جهان ارتباطاتی منطقی براساس حفظ منافع کشور باشد و این در تقابل و خلاف ارزش‌ها نیست و نخواهد بود.

رئیس هیات عامل ایدرو تأکید کرد: سعی کنیم هزینه‌های رفتاری‌مان را کاهش دهیم که برای کشور لازم است و اجازه دهیم حرف‌ها از بستر خودش گفته شود مسایل خارجی مسایل نظامی امنیتی و غیره از جایگاه خودش باشد که تداخل اینها هزینه‌زاست.

وی ادامه داد: انقلاب صنعتی و حاکمیت دیجیتال در بنگاه‌ها بسیار جدی است و استفاده از این فناوری در بنگاه‌ها ضروری است.

رئیس ایدرو همچنبن تصریح کرد: بدنه دولت به شدت از نیروهای کیفی خالی شده و این جای نگرانی دارد. اکثریت قاطع مدیران سرمایه‌های کشور و دارای تجربه و دانش‌اند و ما باید اینها را پاس بداریم.

معظمی با بیان اینکه از پروژه تربیت ۵۰۰ مدیر آن طور که شایسته بود استقبال نشده ، اظهار کرد: سازمان مدیریت صنعتی برای تربیت مدیران صنعتی بنگاه‌های کشور بدون چشم داشت اقتصادی آماده است و این فرصتی برای بنگاه‌ها و به نفع آنهاست چرا که هیچگاه از آموزش و بهنگام‌ کردن ضرر نمی‌بینیم.

معظمی یادآور شد: مدیران استراتژیک باید بتوانند قابلیت انطباق بنگاه با شرایط بین‌الملل را داشته باشند. چرا که در حالت عدم اطمینان کامل به شرایط بین‌المللی کار بسیار سخت و ریسک است در این حالت مدیران بنگاه‌ها باید به صلاح دانایی، آموزش و آخرین تکنیک‌ها مجهز باشند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این همایش تصریح کرد: بهره‌وری برای سرآمد کردن بنگاه‌ها ضروری است و بخش خصوصی در این زمینه دغدغه و حساسیت بیشتری نسبت به بخش دولتی دارد مشارکت کنیم و با استفاده از خرد جمعی ببینیم که چگونه می‌توان تبادل افکار را صورت داد و تجارت مثبت در عین رقابت در اختیار دیگران قرار داد.