رئيس هیات عامل ایدرو در گردهمایی مدیران وزارت صنعت ، معدن و تجارت :

سازمان گسترش در چهار سال آینده ۲۰۷ هزار میلیارد ریال در ۲۰ استان کشور سرمایه گذاری می کند

اجرای ۵۴ پروژه در ۲۰ استان کشور در برنامه ۴ سال آینده سازمان توسعه ای ایدرو هدف گذاری و پیش بینی شده است.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گردهمایی روسای سازمان های صنعت ، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی به تدوین برنامه چهار ساله سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران – ایدرو افق ۱۴۰۰ – اشاره کرد و گفت : بر اساس این برنامه قرار است ۲۰۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در ۲۰ استان صورت پذیرد .

رئیس هیات عامل ایدرو در گردهمایی مدیران وزارت صنعت ، معدن و تجارت

رئیس هیات عامل ایدرو در گردهمایی مدیران وزارت صنعت ، معدن و تجارت

منصور معظمی با تاکید بر اینکه این پروژه ها بر اساس تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حمایت از تولید و اشتغال مناطق محروم و سیاست های ۶ گانه ایدرو در حوزه های نفت و گاز ، صنایع حمل و نقل ، توسعه مناطق محروم ، توسعه مدیریت برنامه ریزی شده است ، گفت : پروژه توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با میزان سرمایه گذاری ۵.۲ میلیارد دلار و اشتغال ۵ هزار نفر از جمله طرح های پیمانکاری عمومی در حال اجرای ایدرو است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت دو پروژه عمده در حوزه نفت و گاز را قرارداد پروژه تولید اتیلن اکساید در بندر ماهشهر با سرمایه گذاری ۱.۷ میلیارد دلار و پروژه اکریلونیتریل با سرمایه گذاری مشترک با شرکت نفت و گاز پارس برشمرد .

معظمی در خصوص پروژه های صنایع ریلی هم به پروژه تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن و تولید ۵ هزار واگن با ارزش ۶ میلیارد دلار برای مترو کلانشهرها اشاره کرد .

به گفته رئیس هیئت عامل ایدرو ، پروژه تولید بالگرد غیرنظامی به صورت مشارکت ایدرو با راشن هلیکوپتر روسیه از سال آینده آغاز می شود و سهم بخش خصوصی ۶۰ درصد و سهم ایدرو ۴۰ درصد در این قرارداد است.

همچنین تجاری سازی تکنولوژی تولید غشای ممبران، بیواتانول سوختی و ایجاد مرکز ایمپلنت در استان های کشور از جمله طرح های سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو در حوزه فناوری است‌.

منصور معظمی طرح نوسازی خط ریسندگی شرکت صنایع بلوچ، تولید لاستیک تایر رادیال در زابل، لرستان و کردستان و طرح فولاد اسفراین را از طرح های سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو در مناطق محروم عنوان کرد .

رئیس هیئت عامل ایدرو در خصوص موضوع توسعه مدیریت نیز به طرح پرورش ۵۰۰ مدیر صنعتی در کلاس جهانی و ارائه ۲۰ میلیون ساعت نفر آموزش تخصصی و کاربردی در سطوح مختلف نیروی انسانی با هدف ارتقای شایستگی ها اشاره کرد .