- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

آمادگی شرکت های خودروساز برای مشارکت در اجرای موفق طرح ملی نوسازی ناوگان سنگین

در جلسه ای که با حضور ریاست هیئت عامل ایدرو ، معاون و مدیر توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو، مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا، و مدیران عامل و نمایندگان کلیه خودروسازان تجاری فعال، در محل ستاد طرح (ایدرو) برگزار شد، ضمن تببین اهداف طرح و بحث در خصوص الزامات اجرایی ، نسبت به آماده سازی شرکت های خودروساز برای مشارکت در اجرای موفق این طرح ملی تاکید شد.

به گزارش ایدرونیوز ، رئیس هیئت عامل ایدرو در این جلسه با اشاره به منافع طرح نوسازی ناوگان خودرو های سنگین برای کشور و مردم، بر استفاده از فرصت پیش آمده جهت فعال سازی ظرفیت های موجود در کشور در بخش های تولید قطعات و مجموعه های مورد نیاز تاکید کرد.

به گفته منصور معظمی، پیش نیاز های طرح با دستور مستقیم ریئیس جمهور مهیا شده و تمام دست اندرکاران در بدنه دولت در اجرای مناسب طرح مشارکت فعال خواهند داشت و بر این اساس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز تمامی تلاش خود را با همکاری شرکت های خودروسازی در اجرای مناسب این طرح بکار خواهد گرفت.

بهزاد اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو هم با اشاره به ماموریت محول شده به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص مدیریت اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده تجاری از طریق تشکیل ستاد طرح با مشارکت نمایندگان کلیه ذینفعان ، نسبت به تبیین جزئیات طرح و مدل پیشنهادی برای اجرایی شدن آن پرداخت و از نمایندگان خودروسازان تجاری درخواست کرد دیدگاه های خود را نسبت طرح تهیه شده ارائه نمایند.

در ادامه ، امیر حسین قناتی مدیر کل دفتر صنایع خودرو ونیرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به موارد جمع بندی شده با نمایندگان دستگاه های دولتی ، از نمایندگان شرکت های خودروساز تجاری درخواست کرد با بررسی کلیه جوانب ، با رویکرد اجرایی، در تکمیل و اصلاح طرح مشارکت نمایند.

بر این اساس مقرر شد نمایندگان شرکت ها ضمن اعلام نظر در خصوص مشکلات و چالش های احتمالی اجرای طرح ، نسبت به بررسی جزئی طرح ارایه شده اقدام کنند و کلیه پیشنهاد های تکمیلی و اصلاحی خود را بصورت مکتوب به معاونت توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو ارایه نمایند.