رئیس سازمان مدیریت صنعتی در بیستمین همایش معرفی یکصد شرکت برتر :

شرکت‌های برتر الگوی اقتصادی هستند

رئیس سازمان مدیریت صنعتی گفت: شرکت های برتر لکوموتیو محرک­­ اقتصادی­­ کشور در دستیبابی به رشد اقتصادی هستند.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی در ابتدای مراسم همایش ۱۰۰ شرکت‌های برتر گفت: امیدواریم سازمان مدیریت صنعتی بر اساس ۳۳ شاخص بتواند قضاوت و ارزیابی عادلانه‌ای داشته باشد و الگوهای اقتصادی کشور را به خوبی مشخص کند.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی در بیستمین همایش معرفی یکصد شرکت برتر

رئیس سازمان مدیریت صنعتی در بیستمین همایش معرفی یکصد شرکت برتر

به گزارش ایدرونیوز ، محمد علی محمدی در ادامه با اشاره به رشد صادرات نفت در سال‌های اخیر گفت: متاسفانه با وجود رشد صادرات نفت طی این سال‌ها نتوانستیم رشد اقتصادی مورد انتظار را داشته باشیم. در حقیقت درصورتیکه هدف رسیدن به مقام نخست منطقه‌ای بود باید حدود ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که در حال حاضر رشد اقتصادی ایران حدود نصف این عدد است.
وی افزود: شرکت‌های برتر اقتصاد به عنوان الگوهای برتر می‌توانند چرخ‌های اقتصادی را بچرخانند و این رشد اقتصادی را برای کشور مهیا سازند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های موجود را یکی از ارکان بهره‌وری عنوان و اظهار کرد: در خصوص بهره‌وری ۲ مولفه اثربخشی و کارایی از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم شرکت‌های برتر این دو مولفه را سرلوحه خود قرار دهند.
محمدی در خصوص دلایل مشکلات بهره‌وری گفت: برآوردها نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد دارایی‌ها و منابع سرمایه‌ای کشور و در اختیار سازمان‌ها و بنگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و عمومی قرار دارد .
در حقیقت شرکت‌های دولتی و غیرخصوصی در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور سهم اصلی و عمده دارند ، مشکل زمانی آغاز می‌شود که شرکت‌های دولتی نمی‌توانند بهره‌وری مناسبی داشته باشند از این رو امیدواریم با تسریع خصوصی‌سازی رشد اقتصادی افزایش یابد.
محمدی افزود: سرمایه گذاری باید بهره وری ما را افزایش دهد و محور رشد اقتصادی ما را به سمت بالا هدایت کند، اگر بازار های خارجی را با سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم می توانیم در صادرات نسبت به گذشته موفق عمل کنیم.