- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

تقویت زنجیره تامین با مشارکت فعال قطعه سازان تراز اول

به گزارش ایدرونیوز ، هاشم یکه زارع در پنجمین همایش صنعت خودرو اظهار کرد: رویکردجدید ما این است که با توسعه صنعت خودرو داخلی ضمن ارتقای فناوری تولید و ارایه خودروهای روز با پلتفرم‌های جدید، پاسخگوی توقع و نیاز مشتریان و جوابگوی مطالباتشان از این صنعت باشیم.

وی تاکید کرد: قطعه سازان سطح اول (تیروان ها) باید توانمند در طراحی و دانش فنی روز تولید بوده و توان مالی مناسبی داشته باشند تا نقش کلیدی و پررنگی را در زنجیره تامین ایران خودرو داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو طراحی و تولید پلتفرم های جدید را در دستور کار قرارداده است. پلت فرم جدید ایران خودرو با همکاری شرکت های مطرح بین المللی از جمله پینین فارینا از ایتالیا، ماهله و بوش آلمان، هیوندای پاورتک کره و با مشارکت فعال شرکت های توانمند قطعه ساز داخلی صورت می گیرد.

 یکه زارع سهم برند ملی درسبد محصولات ایران خودرو در سال ۲۰۱۶ ،را ۲۴ درصد عنوان‌کرد و افزود: در نظر داریم سهم محصولات برند ملی از حدود ۲۴ درصد در شرایط فعلی را به حدود ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۵ افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: کشور ایران در دو سال پیاپی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ رشد یابنده ترین کشور تولید کننده خودرو  در جهان بوده و همچنین در سال ۲۰۱۶ مجموع ارزش فروش خودروهای سواری و تجاری  و قطعات یدکی کشور حدود ۲۷ میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ این میزان به حدود۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

 وی اظهار کرد: از مجموع خودروهای تولید شده در بازه زمانی یادشده در کشور۵۲٫۳ توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شده است.

مهندس یکه زارع تاکید کرد: خودروسازان داخلی با طراحی خودروهای هیبریدی توان تولید انبوه و تجاری سازی آن را دارند اما لازمه تحقق این امر، بازاریابی مناسب و ارایه یارانه خرید خودروهای برقی به مشتریان است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به صادرات محصولات اظهار کرد: صادرات با برند پژو و رنو کار بدی نیست اما افتخار ما این است که با برند ایرانی محصولات خود را صادر کنیم و البته لازم است ساز و کارهای صادراتی نیز در خدمت صادرات محصولات برند ملی و داخلی باشد.