طی بازدید مهندس نعمت زاده از نمایشگاه مطبوعات بیان شد

قرارداد رنو توسط ایدرو به بهترین حالت به نتیجه می رسد

مهندس نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات ،‌طی کنفرانس خبری با حضور اصحاب و اهالی رسانه گفت تا دوماه آینده قرارداد ایدور و رنو با بهترین نتیجه امضا می رسد و عملیات اجرایی آن آغاز می گردد.

به گزارش ایدرونیوز مهندس نعمت زاده در پاسخ پرسشی درخصوص انعقاد قرار دادرنو و ایدرو اظهار داشت : در دوسال گذشته با لاخص بعد از مشخص شدن برجام ،‌یکی از سیاست های وزارت صنعت ،‌معدن وتجارت حمایت از سرمایه گذاری های خارجی است که درچارچوب آن در نظر داشتیم صنعت خودروسازی  را بروز کنیم.

قرارداد رنو توسط ایدرو به بهترین حالت به نتیجه می رسد

قرارداد رنو توسط ایدرو به بهترین حالت به نتیجه می رسد

وی افزود در این زمینه،  البته  ایران خودرو با یک شرکت اروپایی وارد مذاکره شد و قراردادامضا  کرد و شرکت  سایپا نیز با یک شرکت خارجی مشارکت کرده و یک سایت خود در شهرستان را  اختصاص داد .

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود ایدرو که در دو خودرو ساز تا کمتر از ۲۰ درصد سهام دارد  وهدایت این دو خودرو ساز را بعهده دارد، قرار شد که با رنو وارد مذاکره شده و در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی قراردادمنعقد کند. تا بدین ترتیب از تکرار مشکل قبلی که رنو از کار کردن با سایپا وایران خودرو پاسخ گو نبودو سوءاستفاده می شد ، جلوگیری کنیم و منافع خودمان را تامین کنیم  به همین دلیل ، نیازداشت رنوفقط با یک شرکت فعالیت کندوهردو شرکت بزرگ هم مدعی بودند لذا گفتیم ایدرو در این زمینه قرارداد داشته باشد و از آنجا که سازمانهای توسعه ای مانند ایدرو و ایمیدور و غیره  می توانند تا صد درصد سرمایه گذاری کنندو ایدرو با توجه به دانش و تجربه اش این موضوع سرمایه گذاری خارجی را به نتیجه برساند ولذا  امیدوارم این قرارداد انشالله تا دو ماه آینده به نتیجه برسد