روند های توسعه تکنولوژی - 5

رباتیک پیشرفته

ربات های پیشرفته و توانمند با حسگرها، چابکی و هوشمندی ارتقاء یافته، جهت خودکارسازی هر چه بیشتر وظایف و فعالیت ها و می تواند امکان بهبود زندگی ۵۰ میلیون معلول و کم توان حرکتی را فراهم آورد

به گزارش ایدرونیوز ، در چند دهه گذشته، رباتیک صنعتی در مشاغل سخت فیزیکی، خطرناک یا کثیف نظیر جوشکاری و رنگ مورد استفاده قرار گرفته ‌است. امروزه با توجه به پیشرفت های سریع در بینایی ماشین، هوش مصنوعی، ارتباطات ماشین- ماشین، حسگرها و عملگرها، ربات های پیشرفته‌تر احساس، مهارت و هوشمندی بیشتری کسب کرده‌اند.

رباتیک پیشرفته

رباتیک پیشرفته

برنامه‌ریزی و تعامل با این ربات ها برای کارگران راحت‌تر شده و بکارگیری آنها در کنار کارگران با ایمنی بیشتری همراه شده‌است. این پیشرفت ها می‌تواند منجر به جایگزینی ربات با انسان در وظایف و مشاغل تولید و نیز در تعداد بیشتری از مشاغل خدماتی نظیر تمیزکاری و نگهداری شود.

تبلور این تکنولوژی و استفاده از آن در انواع جدیدی از ربات های جراحی، پروتزهای رباتیک، بریس های اسکلت خارجی، به افراد دارای محدودیت حرکتی، امکان زندگی طبیعی‌تر و بهبود کیفیت زندگی را می‌دهد.

ربات های پیشرفته و توانمند با حسگرها، چابکی و هوشمندی ارتقاء یافته، جهت خودکارسازی هر چه بیشتر وظایف و فعالیت ها و می تواند امکان بهبود زندگی ۵۰ میلیون معلول و کم توان حرکتی را فراهم آورد . تأثیر اقتصادی بالقوه آن در سال ۲۰۲۵ در کاربردهای اصلی۱٫۷ تا ۴٫۵ تریلیون دلار است.