- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

سایپادیزل به هاب صادراتی ولوو تراکس در منطقه تبدیل می شود

به گزارش ایدرونیوز به نقل از سایپا، خانم «هلن ملکویست» در حاشیه بازدید از این شرکت و دیدار با مدیران ارشد آن افزود: اکنون همکاری نزدیکی بین این ۲ شرکت در جریان است که در این میان، توجه به نیازها و خواسته های مشتریان ولوو در ایران، محور اصلی مذاکرات با سایپادیزل و تعیین اهداف آینده به شمار می آید.
وی با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل این گروه صنعتی، گفت: مذاکره های خوبی در زمینه های تولید، سرمایه گذاری مشترک، موضوعات مالی و خدمات قابل ارائه به مشتریان داشتیم که تحقق آن، نیازمند کار گروهی منسجم و هماهنگ است.
ملکویست، سابقه همکاری بیش از ۳۰ سال با این شرکت را در نتیجه ارتباط و تعامل مناسب میان این ۲ شریک تجاری قدیمی برشمرد و خاطرنشان کرد: این دو گروه صنعتی از جمله برندهای بسیار قوی و شناخته شده در ایران هستند و شرکت ولوو نیز به دلیل مدت زمان طولانی حضور خود را در ایران و عرضه محصولات خود توسط سایپادیزل، به برندی قابل اعتماد تبدیل شده است که این موفقیت، ناشی از تفکر جهانی و توجه ویژه به مسائلی نظیر کیفیت، ایمنی، نوآوری و مسائل زیست محیطی در محصولات تولیدی است.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه های استراتژیک ولوو در ایران، تبدیل سایپادیزل به هاب صادراتی منطقه است که با توجه به ظرفیت های مناسب موجود، در حال مطالعه روی کشورهای همسایه و بازارهای هدف هستیم تا بتوانیم زمینه های لازم برای صادرات محصولات تولیدی این شرکت را فراهم کنیم.
وی همچنین افزایش داخلی سازی را یکی دیگر از برنامه های مشترک این دو شرکت برشمرد و بیان داشت: استفاده از قابلیت های موجود قطعه سازی در ایران که مطابق با قوانین و استانداردهای جهانی و شرکت ولوو تراکس باشد، در دستور کار مشترک قرار دارد و قصد داریم با حفظ کیفیت محصول، به درصد مناسبی از داخلی سازی محصولات در ایران دست یابیم.
به گزارش ایرنا، آذرماه گذشته «کلس نیلسون» مدیرعامل شرکت ولوو تراکس در مراسم واگذاری هفتاد و پنج هزارمین کامیون ولوو تولیدی این شرکت در ایران به مشتریان اظهار کرده بود: ایران از نیروهای تحصیلکرده و مهندسان توانایی برخوردار است و شاید روزی بتوانیم در زمینه بومی سازی موتور و گیربکس نیز با ایران همکاری داشته باشیم.
وی همچنین به امکان سنجی صادرات کامیون های تولیدی از ایران به سایر کشورهای منطقه و همسایگان ایران اشاره کرد که این شرکت در حال کار کردن روی آن بوده و در نظر دارد در صورت امکان به منطقه و حتی کشورهای آفریقایی صادرات داشته باشد.