- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری طرح تولید اتیلن اکساید به امضا رسید

به گزارش ایدرونیوز ، در مراسم امضای این قرارداد، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به سهم ١٩ درصدی ایدرو ، بیان کرد: حجم کل سرمایه گذاری ١.٣ میلیارد دلار است که در فاز اول پروژه رقمی معادل ١۵٠ میلیون دلار مدنظر قرار می گیرد.

رییس هیات عامل ایدرو ، ایجاد محصولات با ارزش افزوده بیشتر در صنعت نفت را از تکالیف برنامه ششم توسعه و در راستای استراتژی ایدرو برشمرد و افزود : این قرارداد در راستای اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری از مواد خام و جلوگیری از خام فروشی است.

در ادامه فرداد دلیری معاون صنایع پیشرفته پروژه های کلان انرژی گفت : این پروژه به دلیل حجم بزرگ ۱٫۳ میلیار دلاری در دوفاز و با اشتغالزایی مستقیم ۲۵۰ نفر در منطقه ماهشهر ، نزدیکی خط لوله اتیلن به اجرا در می آید.

وی افزود : فاز اول را در کمتر از ۳ سال به اتمام می رسانیم و در این فاز محصولات اتیلن اکساید ، اتوکسیلات و اتانول آمین و MEG و در فاز دوم متانول ، پلی ال ، پروپیلین و گلایکول تولید می شود.

با ساخت واحد GTO پلاس به عنوان نخستین واحد GTO که منجر به تولید محصولات استراتژیک پلی. ال، MPG، اتوکسیلات ها، گلایکل اتر و اتانول آمین می شود، گام بزرگی در جهت اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته خواهد شد و نیاز کشور به واردات این محصولات را برطرف خواهد کرد.