با مشارکت ایدرو قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری در طرح تولید اتیلن اکساید امضا می شود

معاون صنایع پیشرفته پروژه های کلان انرژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از انعقاد قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری در طرح تولید اتیلن اکساید در روز چهارشنبه هفته جاری (فردا) در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

«فرداد دلیری» در گفت وگو با ایدرو نیوز افزود: هدف از اجرای این طرح به عنوان فاز نخست طرح GTO پلاس، تولید اتیلن اکساید به عنوان محصول میانی و اتو اکسیلات ها و انتانول آمین به عنوان محصولات نهایی از ماده اولیه اتیلن است.

دکتر دلیری معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

دکتر دلیری معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

با ساخت واحد GTO پلاس به عنوان نخستین واحد GTO که منجر به تولید محصولات استراتژیک پلی ال، MPG، اتوکسیلات ها، گلایکل اتر و اتانول آمین می شود، گام بزرگی در راستای اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته خواهد شد و نیاز کشور به واردات این محصولات را مرتفع خواهد کرد.

دلیری خاطرنشان کرد: این طرح با ظرفیت سالیانه ۶۰ هزار تن اتیلن اکساید، ۶۰هزار تن اتو اکساید و ‌۳۰ هزار تن اتانول آمین در منطقه ویژه ماهشهر اجرایی می شود.

به گفته این مقام مسئول، دوره اجرای طرح سه ساله خواهد بود و شرکت های سرمایه گذار در آن علاوه بر ایدرو، ‌گروه «توسعه کیمیاگران امروز»، شرکت «ظریفان» و شرکت مهندسی «ناموران» هستند.