روند های توسعه تکنولوژی (3)

اینترنت اشیاء

بر اساس پیش‌بینی جنرال ‌الکتریک ، ‌سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا صنعتی (IIOT) ، به بیشترین مقدار ( ۶۰ تریلیون دلار ) در طول ۱۵ سال آینده می‌رسد.

به گزارش ایدرونیوز ، اینترنت اشیاء – نهفته‌سازی سنسورها و عملگرها در ماشین‌ها و سایر اشیاء فیزیکی برای اتصال آنها به دنیای متصل- با سرعت در حال گسترش است .

از مونیتورینگ جریان محصولات در یک کارخانه تا اندازه‌گیری رطوبت در مزرعه محصولات و ردیابی جریان آب در لوله‌های تأسیساتی، اینترنت اشیاء امکان مدیریت دارایی، بهینه‌سازی عملکرد و ایجاد مدل های جدید تجاری را برای کسب و کارها و سازمان های بخش عمومی فراهم می‌سازد.

اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء

با مونیتورینگ از راه دور، اینترنت اشیاء همچنین پتانسیل بزرگی برای بهبود سلامتی بیماران مبتلا به بیماری های مزمن و تأثیرگذاری بر هزینه‌های رو به افزایش مراقبت های بهداشتی و سلامتی را دارد. بر اساس پیش‌بینی Bain & Company ، تا سال ۲۰۲۰، درآمدهای سالانه فروشندگان سخت‌افزار، نرم‌افزار و راه‌حل‌های جامع اینترنت اشیا(IOT) ، به بیش از ۴۷۰ میلیارد دلار می‌رسد.

مطابق پیش‌بینی IHS ، بازار اینترنت اشیاء از ۱۵٫۴ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۳۰٫۷ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۰ و ۷۵٫۴ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت.
اینترنت اشیا شامل شبکه‌های متشکل از حسگرها و عملگرهای ارزان برای جمع‌آوری داده‌ها، نظارت، تصمیم‌گیری و بهینه‌سازی فرآیند است که تأثیر اقتصادی بالقوه در سال ۲۰۲۵ در کاربردهای اصلی از ۲٫۷ تا ۶٫۲ تریلیون دلار و امکان بالقوه بهبود بهره‌وری به میزان ۳۶ تریلیون دلار در هزینه‌های عملیاتی صنایع کلیدی همانند ساخت و تولید، بهداشت و سلامت، معدن دارد.