روند های توسعه تکنولوژی (2)

اتوماسیون نیروی کار دانش- محور

پیشرفت های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و رابط های طبیعی کاربر ، خودکارسازی عمده وظایف نیروی کار دانش- محور را امکانپذیر ساخته‌ است.

به گزارش ایدرو نیوز ، این روند فرصت هایی برای تغییر در چگونگی سازماندهی و انجام کارهای دانش-محور فراهم می‌سازد. ابزارهای تحلیلی پیشرفته می‌تواند برای افزودن استعداد و مهارت کارکنان ماهر مورد استفاده قرار گرفته و ماشین بخش های بیشتری از وظایف کارکنان دانش- محور را انجام شود و همچنین امکان خودکارسازی کامل برخی از مشاغل فراهم می‌گردد.
اتوماسیون فعالیت های دانش‌محور در سال ۲۰۲۵ در کاربردهای اصلی میتواند معادل ۵٫۲ تا ۶٫۷ تریلیون دلار و افزایش بهره‌وری نیروی کاری تمام وقت معادل ۱۱۰ تا ۱۴۰ میلیون را در پی داشته باشد .
تکنولوژی‌های تشکیل دهنده این فعالیت ها شامل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین ، رابط‌های طبیعی کاربر و تکنولوژی‌های کلان-داده است و از کاربردهای کلیدی آن می توان به یادگیری هوشمند در حوزه آموزش ، تشخیص و اکتشاف دارو در حوزه بهداشت و همچنین سلامت پایش، قراردادها ، پتنت‌ها در بخش حقوقی و سرمایه‌گذاری و حسابداری در بخش مالی نام برد .