- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

انرژی اولین چالش فرا روی آینده /۷۲ درصد بیشتر از سهم مان انرژی آلاینده مصرف می کنیم

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا برات قبادیان در همایش تقدیر از برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی افزود : با وجودی که ما حدود یک درصد جمعیت جهان را داریم اما به لحاظ مصرف بد انرژی ۱٫۷۲ درصد آلاینده های زیست محیطی را نیز تولید می کنیم این بدان معناست که ۷۲ درصد بیشتر از سهممان آلوده می کنیم.
وی با تعریف توسعه پایدار بر اساس اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار هزاره سوم افزود : فراهم کردن مطلوب نیازهای نسل امروز بدون به خطر افتادن منافع نسل های اینده از اهداف توسعه پایدار است .
قبادیان بر لزوم پرهیز استفاده بی رویه از نفت و گاز تاکید کرد و افزود : باید بر منابع انرژی تجدید پذیر و پاک سرمایه گذاری صورت گیرد .
وی با اشاره به فاصله انقلابهای صنعتی با دانشگاهها تصریح کرد : دانشگاه های ما همواره دو نسل از دانشگاههای معتبر عقبند و در حالی که آنها وارد نسل چهارم شده اند حتی یک نمونه از هزاران دانشگاه موجود ما وارد نسل چهارم نشده است.
وی ادامه داد :‌مگر می شود دانشگاه با جامعه ارتباط نداشته باشد و وارد انقلاب صنعتی چهارم شویم؟
وی برگزاری همایش مذکور را یکی از راههای فرهنگ سازی در زمینه انرژی برشمرد و افزود : با رویه های موجود زندگی آینده زندگی سختی برای فرزندان ما خواهد بود .
به گفته وی شاخص شدت R&D در سال ۸۰ قرار بود به ۲ برسد در حالی که اکنون زیر نیم هستیم و این در حالی است که کشور قطر در این زمینه روی عدد ۲٫۵ و فنلاند روی ۳٫۵ قرار دارند.