- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

وزارت نفت ۷۵۰۰تن لوله بدون درز شرکت لوله گستر اسفراین را خرید می کند

به گزارش ایرنا هادی قوامی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید تولیدات داخلی کمک به چرخه اقتصاد است و می تواند سبب چرخه پول در صنعت استان شود.
وی بر لزوم حمایت از لوله گستر اسفراین به عنوان تولیدکننده لوله های بدون درز مورد نیاز وزارت نفت تاکید کرد.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: خرید ۶۰ هزار تن محصول لوله تولیدی از لوله گستر به معنای خرید ۸۰ هزار تن شمش توسط لوله گستر از واحد آلومینا است و این چرخه تا خرید مواد اولیه و خام برقرار می شود و ارزش افزوده ایجاد می شود و این معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: به یقین خرید محصولات داخل و بویژه لوله های مورد نیاز وزات نفت، می تواند منافع زیادی از محل مالیات به استان سرازیر کند.
به گزارش ایرنا، شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شد و با ظرفیت اسمی ۱۰۰هزار تن در سال ۱۳۸۵ در این شهرستان به بهره برداری رسید.
این شرکت دارای پنج خط تولیدی شامل خط نورد، خط عملیات حرارتی، خط تکمیلی کیسینگ، خط تکمیلی تیوبینگ و خط کوپلینگ (اتصالات) بوده و با ۶۴۲ نفر پرسنل در حال تولید و عرضه محصولات خود (از اندازه ۱/۹ تا ۱۶ اینچ) به بازار مصرف است.

* تلاش برای توسعه صادرات غیرنفتی
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود بر تلاش برای توسعه صادرات غیر نفتی تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم صادرات غیرنفتی استان را افزایش دهیم.
وی بر توجه بر ظرفیت های اقتصادی معادن در استان نیز تاکید کرد و گفت: باید با سرمایه گذاری در معادن زمینه های بهره برداری اقتصادی از این ثروت را فراهم کنیم.

*حذف مالیات بر ارزش افزوده
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه مالیات بر ارزش افزوده حذف شده است و باید اصلاح شود.
قوامی خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح شود و در صورتی که اصلاح نشود، اجرایی نمی شود.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: مالیات بر ارزش افزوده فشار زیادی بر پیمانکارن و فعالان بخش اقتصادی وارد کرده است.
وی تصریح کرد: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دولت درآمد زایی داشت اما بسیاری از پیمانکارن و تولید کنندگان و فعالان بخش اقتصادی را با مشکل روبه رو کرده بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جرائم مالیات بر ارزش افزوده نیز ارقام بالایی است و بعضا تا سه برابر میزان مالیات تعیین شده، اعلام شده بود.