سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت و گاز پارس:

راه‎اندازی سکوهای پارس جنوبی را با رعایت ایمنی بالا و دقت دنبال می کنیم

سرپرست مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اذعان به ثبت رکورد در راه اندازی سکوهای ۱۹A و ۱۸B و همچنین برنامه برای ثبت رکورد در راه اندازی سکوی ۱۷B گفت: این رکورد ها نتیجه تجربه پیمانکاران در عملیات نصب و راه اندازی است .

راه‎اندازی سکوهای پارس جنوبی را با  رعایت ایمنی بالا و دقت دنبال می کنیم

به گزارش ایدرو نیوز ،سرپرست مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به کسب رکوردهای مختلف در جریان نصب، حمل و راه اندازی سکوهای پارس جنوبی در کشور، گفت: ثبت رکورد هدف فعالیت در شرکت نفت و گاز پارس نیست، بلکه ایمنی، دقت و صحت انجام کار سرلوحه عملیات این شرکت به شمار می رود.

فرخ علیخانی که در جریان حمل سکوی فاز ۲۰پارس جنوبی از یارد خرمشهر سخن می گفت ،  به برنامه نصب و راه اندازی ۶ سکوی دریایی در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت: به همت کارفرمایان و پیمانکاران، سه سکو تا کنون نصب شده است و سکوی چهارم، هم اکنون در حال حمل است و به زودی در موقعیت نصب می شود.

علیخانی افزود : بعد از حمل این سکو، برنامه حمل سکوی بارگیری شده ۱۷B را در برنامه داریم که ۳۰ آبان ماه انجام می شود و در نهایت سکوی ۱۹B که در یارد خرمشهر واقع شده است، به زودی بارگیری و برای نصب اعزام می شود.

سرپرست مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اذعان به ثبت رکورد در راه اندازی سکوهای ۱۹A و ۱۸B  و همچنین برنامه برای ثبت رکورد در راه اندازی سکوی  ۱۷B گفت: این رکورد ها نتیجه تجربه پیمانکاران در عملیات نصب و راه اندازی است .

بنابر این گزارش ، با نصب و راه اندازی ۶ سکوی برنامه ریزی شده تا پایان سال ۹۵ تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به طور تقریبی با قطر برابر شده و به ۵۴۰ میلیون مترمکعب در روز می رسد که این میزان ۶۳ درصد از کل تولید گاز کشور را شامل می شود.