قائم مقام شرکت لوله گستر اسفراین: با خودباوری می توان به رشد اقتصادی کمک کرد

قائم مقام شرکت لوله گستر اسفراین گفت: اگر توجه و حمایت از سرمایه گذاری و استفاده از تولیدات داخلی، ملی باشد این کارخانه با دارا بودن ظرفیت بالا توانمندی زیادی در افزایش توان تولید به چندین برابر وضع موجود را دارد.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی، نظری با قدردانی اداره ثبت اسناد و املاک به جهت تثبیت مالکیت و صدور اسناد مربوط به کارخانه لوله گستر اظهارکرد: متاسفانه عده ای سودجو با واردات بی رویه باعث کاهش محصولات داخلی در کشورشده اند در صورتی که محصولات داخلی به لحاظ کیفیت فرق چندانی با برندهای خارجی ندارند.

وی افزود: با خود باوری ملی می توانیم درجهت رشد اقتصادی کشور بیشتر تلاش نماییم .

*اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی یک اصل است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک در بخش تملک می توانند کمک شایانی به واحدهای تولیدی کنند، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی یک اصل است.
علی اصغر اسدی در دیدار با مدیران شرکت لوله گستر و قائم مقام شرکت مجتمع فولاد در اسفراین افزود: ادارات ثبت اسناد و املاک در بخش تملک می توانند کمک شایانی به واحدهای تولیدی از جمله پشتیبانی ومشاوره درامور ثبت شرکتها، تسریع در فرآیندهای مربوط به ثبت شرکتها و جانمایی املاک وتثبیت اراضی تحت مالکیت اماکن تولیدی نمایند.
وی عنوان کرد: هریک از کارخانجات می توانند بدون دغدغه به فعالیتهای خود ادامه دهند و این امر باعث جلوگیری و کاهش پرونده به محاکم قضایی می شود.
وی ادامه داد: ما به عنوان خادم مردم در استان بدنبال رفع مشکلات مربوط به تثبیت مالکیتی وصدور اسناد برای تولیدکنندگان در استان هستیم تابا حضور فیزیکی در مجتمع های تولیدی از جمله کارخانجات بزرگ بتوانیم با تعامل و رفع موانع تولید در جهت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و توسعه بیشتر استان قد م های مثبتی برداریم.
اسدی گفت: دنبال سیاست اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم و باید کیفیت تولید ملی را در حد مطلوب برای خریدار ایرانی افزایش دهیم تا خریدار ایرانی انگیزه برای خرید را داشته باشد.
وی اضافه کرد: حمایت از تولید ملی یک اصل مهم است،ایجاد ارتباط با سایر واحدهای تولیدی می تواند برطرف کننده بخشی از نیازهای صنعتگران باشد.
اسدی تاکیدکرد: برقراری این گونه تعاملات و بازدیدها باعث افزایش روحیه صنعت گران و آشنایی هرچه بیشتر با صنایع کشور و تبادل اطلاعات مدیران در خصوص چالش ها، فرصت ها و استفاده از تجربیات و راهکارهای حل مشکلات است.
شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری_مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تأمین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شد.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین نیز با توجه اینکه از مفهوم استقلال در قطعات فولادی موردی نیاز در کشور در فرآیند توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب شکل گرفته است بسیار منحصر به فرد می باشد. تشکیل مجتمع به سال ۱۳۷۰ بر می گردد. واحد آهنگری، پرس و عملیات حرارتی مجتمع در سال ۱۳۷۷ راه اندازی شد. متعاقبا در سال ۱۳۸۴ واحد فولادسازی نیز به بهره برداری رسید.
مجتمع صنعتی اسفراین مجموعه ای نسبتا جوان و متمایل به رشد می باشد که پشتوانه دانش فنی شرکتهای تولیدی نظیر GFM آلمان، بوهلر و اینتکو اتریش، اسکودا از جمهوری چک را با خود به همراه دارد.
در حال حاضر و پس از تکمیل واحدهای فولادسازی، آهنگری و پرس، ماشین کاری و عملیات حرارتی یکی از عمده ترین تامین کنندگان فولادهای آلیاژی شامل محصولات طویل، قطعات و مقاطع آهنگری و ریخته گری شده در ایران و منطقه خاورمیانه می باشد.
این دو مجتمع در حال حاضر برای مصارفی نظیر نفت و گاز، معدن، راه آهن، نیروگاهی، فولاد های ابزار، کشتی سازی، سیمان، فولادی قطعات و مقاطع مورد نیاز را تامین می کند. در سالیان اخیر محصولات مختلف مجتمع به کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، بلغارستان صادر شده است.