طی دیدار با مدیرعامل شرکت Maguin فرانسه بیان شد

تاکید رئیس ایدرو بر تسریع اجرای طرح تولید بیو اتانول سوختی در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت Maguin فرانسه ضمن دیدار و گفتگو با معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواستار تداوم همکاری این شرکت در جهت اجرای پروژه های صنعت بیواتانول و الکل ،‌پتروشیمی و قند و شکر در ایران شد.

بنا به گزارش اداره اطلاع رسانی ایدرو دکتر معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش طی نشستی با مدیرعامل شرکت Maguin فرانسه و مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت سوخت سبز زاگرس، در جریان پیشرفت طرح تولید بیواتانول سوختی و کنجاله تخمیری کرمانشاه قرار گرفت. در این جلسه که مهندس فائقی معاون نوسازی و بهره برداری و تنی چند از مدیران سازمان گسترش حضور داشتند مهندس شیدانی مدیر عامل شرکت سوخت سبز زاگرس گزارشی در خصوص روند پیشرفت طرح و همچنین پیشرفت قرارداد تدوین مهندسی پایه و مهندسی تفضیلی فرآیند طرح با شرکت Maguin فرانسه ارائه نمود.

950607bioetanoul

وی پیشرفت طرح تولید بیواتانول سوختی و کنجاله تخمیری کرمانشاه را در حدود ۱۰۰درصد بخش مهندسی فرآیند(پایه و تفضیلی) و در بخش¬های جنبی نیز در دست انجام و تدوین توسط پیمانکار EPC طرح می¬باشد(مهندسی پایه بخش¬های جنبی ۵۸درصد و مهندسی تفصیلی بخش¬های جنبی ۶درصد) .مهندس شیدانی همچنین گفت در بخش خرید MR تجهیزات اصلی تهیه شده و بسته های خرید و شروع سفارش گیری از سازندگان و تهیه TBE در شرف انجام بوده و در حوزه ساخت و اجرا ضمن اخذ مجوزهای لازم جهت شروع عملیات اجرایی، توپوگرافی زمین، زئوتکنیک انجام شده و تجهیز کارگاه با پیشرفتی در حدود ۸۰درصد در مراحل پایانی است. همچنین خاکبرداری زمین با پیشرفت ۱۵درصدی در حال انجام است.
شیدانی به تعامل خوب و فعال و برخورد مسئولانه شرکت Maguin با تیم پروژه اشاره نموده و اقدام شرکت Maguin در تهیه نرم افزار جامع و یکپارچه مهندسی فرآیند و بخش¬های جنبی طرح که خارج از توافق های قبلی و قرارداد انجام می¬شود را قابل تقدیر خواند.

مهندس فائقی معاون محترم نوسازی و بهره¬برداری ایدرو نیز ضمن تکمیل گزارش فوق به موضوع لزوم بازسازی و نوسازی کارخانجات تولید قند و شکر اشاره نموده و اظهار داشت از تجربیات و توانمندی¬های فنی و مهندسی شرکت Maguin نیز می¬توان در این زمینه استفاده نمود و پیشنهاد تنظیم و امضای موافقت¬نامه¬ای در این خصوص بین ایدرو و شرکت Maguin را ارائه نمود.
در این دیدار آقای Martin نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس هیات عامل اشاره ای به تاریخچه و فعالیت¬های شرکت خود در ایران و نقاط مختلف جهان داشته و به تداوم همکاری با ایدرو و حضور در سایر پروژهای صنعت بیواتانول و الکل، پتروشیمی، شکر و .. در ایران ابراز امیدواری نمود .وی در خصوص شرکت Maguin فرانسه گفت این شرکت در چهار رشته مختلف مهندسی و ساخت فعالیت دارد : تکنولوژی چغندر قند، خشک کردن مواد آلی و معدنی، تولید الکل و بیواتانول، زباله سوزهای صنعتی و بیمارستانی. کمپانیMaguin به گروه صنعتی Moret Industries فرانسه تعلق دارد.سابقه تاسیس این کمپانی که ابتدا در صنعت آهک فعالیت داشته است به سال ۱۸۴۳ میلادی باز می گردد. ساخت تجهیزات اصلی پروژه های طراحی شده توسط این کمپانی در دو کارگاه این شرکت در فرانسه و یک کارگاه در لهستان انجام می پذیرد.
فعالیت کمپانی Maguin در پروژه های مختلف در سه قالب مهندسی(E)، مهندسی و تامین تجهیزات(EP) و پروژه های کلید در دست(Turn Key) صورت می گیرد. شرکت Maguin در هر یک از صنایع تولید الکل و اتانول سوختی دارای سوابق (References) و تجربیات متعددی میباشد و تعداد پروژه های آنها در این حوزه در حدود ۱۰۰ پروژه می باشد. عمده فعالیت این کمپانی در صنعت الکل سازی به تولید اتانول از چغندرقند و ملاس باز می گردد، اما در کارنامه درخشان این شرکت ، پروژه های تولید اتانول از غلات مختلف نیز که شامل طراحی ، تامین تجهیزات و طراحی و تامین تجهیزات میباشد به چشم می¬خورد. این شرکت صاحب تکنولوژی آبگیری از اتانول بوده و پروژه های متعددی را در این زمینه اجرا نموده است.
درپایان این جلسه دکتر معظمی رئیس هیات عامل ایدرو ضمن ابراز رضایت از نحوه پیشرفت طرح تولید بیواتانول سوختی و کنجاله تخمیری کرمانشاه و همچنین عملکرد شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس، بر تسریع در انجام فعالیت¬های مربوط به خرید تجهیزات اصلی و ماشین¬آلات طرح و اتمام و راه¬اندازی طرح طبق برنامه زمانبندی تاکید کرد. وی در خصوص مسائل تامین مالی و سهم¬الشرکه سازمان دستورات لازم را صادر کرد.