- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

دستور زنگنه به شرکت های تابعه وزارت نفت برای خرید لوله بدون درز از اسفراین/ جلوگیری از ۳۵ میلیون دلار خروج ارز از کشور با تولید ۲۵ هزار تن لوله در سال ۹۵

به گزارش ایدرونیوز ، هادی قوامی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به تولید لوله های بدون درز در داخل کشور گفت: تنها کارخانه ای که در کشور لوله های بدون درز یا کربن استیل  را تولید می کند شرکت لوله گستر اسفراین است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سئوال خود از وزیر نفت در این خصوص و همچنین پیگیری این موضوع در مذاکره با وی گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که شرکت های مجموعه وزارت نفت و پیمانکارانی که پروژه های وزارت نفت را انجام می دهند تقاضای مورد نیاز خود را از شرکت های داخلی تامین کنند و ملزم هستند که بر اساس قانون استفاده از حداکثر توان داخلی، از لوله گستر خرید کنند.

 وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی از پیمانکاران خصوصی و خصولتی که پروژه های وزارت نفت را گرفته و انجامن می دهند از چین لوله وارد کردند در حالیکه تاکید صریح مقام معظم رهبری این است که واردات این محصولات شرعی و قانون نیست و از این رو از این شرکت ها انتظار بیشتری برای رعایت دستور رهبرمعظم انقلاب در خصوص استفاده از تولیدات داخلی می رود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد:بنا شد وزیر نفت بخشنامه و دستور العملی را برای پیمانکاران داخلی دولتی وخصوصی صادر کند که این شرکت ها حق واردات لوله های کربن استیل از خارج از کشور را ندارند همچنین وزات صنعت معدن و تجارت نیز متعهد شد که ثبت سفارش واردات این لوله‌ها را انجام ندهد و وزیر جدید قول داد تا بتوانیم این صنعت داخلی را به تولید برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته شرکت لوله گستر اسفراین ۲۵ هزار تن تولید لوله بدون درز داشته است که

با ۶۰ هزار تن لوله کربن استیل، ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج نمی شود

با این کار، حداقل از خروج ۳۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد و اگر وزارت نفت ۶۰ هزار تن از این شرکت خرید کند حداقل حدود ۱۰۰ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

خرید داخلی وزارت نفت شرکت های فولاد اسفراین، نیشابور و خواف را تقویت می کند

وی خاطرنشان کرد: فولاد اسفراین که شمش لوله گستر را تامین می کند،تقویت می شود مجتمع فولاد خراسان در نیشابور که آهن اسفنجی در اختیار فولاد اسفراین می گذارد تقویت می شود و سنگ آهن و گندله سازی های خواف تقویت می شوند و سنگ آهن در اختیار آهن اسفنجی فولاد خراسان قرار می دهند و زنجیره ای از ارزش افزوده در خراسان بزرگ ایجاد می شود و زمینه اشتغال زایی بالایی در منطقه بوجود خواهد آمد و این شرکت ها مالیات پرداخت می کنند که به دولت بر می گردد و همچنین به دلیل دولتی بودن این شرکت ها، سود آنها به دولت برمی گردد.

با گازدار شدن سه روستای باقی مانده ۱۰۰ درصد روستاها اسفراین از نعمت گاز برخوردار می شوند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه های جدید در هفته دولت امسال گفت: تقریبا کار گازرسانی به همه روستاهای اسفراین انجام شده است وتنها سه روستا باقی مانده است که آنها را نیز قول داده اند انجام شود که با انجام گازرسانی  این ۳ روز می توان گفت که ۱۰۰ درصد روستاهای اسفراین از نعمت گاز برخوردار می شوند.

حل مشکل آب شرب منطقه با انتقال آب از سد بیدواز به روستاهای اسفراین

قوامی همچنین خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات آب شرب از سد بیدواز اسفراین پروژه انتقال آب به روستاها در حال اجراست که در آینده این مشکل را حل خواهد کرد.