- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی آلستوم فرانسه در واگن پارس اراک

وینسنت دورت روز دوشنبه در دیدار با استاندار استان مرکزی و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: این قرارداد همکاری مابین ایدرو، شرکت ترنس روس و آلستوم فرانسه برای تولید واگن‌های مسافربری، مترو، بوژی و قطعات آنها در کارخانه واگن پارس اراک منعقد می شود.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی آلستوم فرانسه در واگن پارس اراک

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی آلستوم فرانسه در واگن پارس اراک

به گزارش ایدرونیوز ، وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد کارخانه واگن پارس اراک در خاورمیانه این کارخانه برای تولید واگن‌های مسافربری، مترو و قطعات آنها انتخاب شده است.

نماینده تام‌الاختیار شرکت آلستوم فرانسه بیان کرد: در این قرارداد ضمن تولید واگن‌های مورد نیاز کشور و انتقال تکنولوژی به داخل کشور بحث صادرات واگن و قطعات آن به خارج نیز دیده شده است.

دورت گفت: عقد این قرارداد علاوه بر آموزش کارکنان و تجهیز کارخانه واگن پارس اراک به تکنولوژی‌های روز دنیا، اشتغال‌زایی و درآمد اقتصادی برای استان و این شهرستان را به همراه دارد.

استاندار مرکزی در این نشست گفت: همکاری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود تکنولوژی‌های جدید به کشور در پسابرجام برای حضور هر چه بیشتر تولیدات داخلی در بازارهای جهانی یکی از اولویت‌های مهم دولت و مجلس شورای اسلامی است.

محمود زمانی قمی افزود: استانداری مرکزی آمادگی هرگونه همکاری برای سرمایه‌گذاری و حضور شرکت آلستوم فرانسه برای تولید واگن در شرکت واگن پارس اراک را دارد و از سرمایه‌گذاری این شرکت در کارخانه واگن پارس حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که فرانسه بر اجرای برجام و جلوگیری از نقض آن پافشاری دارد آن است که برجام یک میثاق جهانی است و هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند آن را نقض کند و کشور فرانسه این مهم را درک و روز به روز به دنبال افزایش حضور و سرمایه‌گذاری در ایران است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برجام فضا را برای سرمایه‌گذاری و حضور هر چه بیشتر شرکت‌های خارجی در ایران فراهم کرده است.

سیدمهدی مقدسی افزود: استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور می‌تواند نقش مهمی در همکاری هر چه بیشتر کشور ایران و فرانسه ایفا کند.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب طرح توسعه و اجرای خطوط مترو در هشت کلانشهر کشور و تاکید در اجرای خطوط مترو در برنامه ششم توسعه همکاری آلستوم با شرکت ایدرو برای تولید واگن در واگن پارس اراک می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از واردات واگن‌های مورد نیاز این کلانشهرها به کشور داشته باشند.

عضور کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی از تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در کشور حمایت کرده و آمادگی هر گونه همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در کشور را دارد.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادرتخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرده و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیرمجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور است.

منبع: ایرنا