- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

ایران از مشارکت طرف های خارجی برای بهره برداری از میادین نفتی استقبال می کند

 

به گزارش ایدرو نیوز ، دکتر دلیری معاون توسعه سرمایه گذاریهای صنعتی ایدرو که برای شرکت در کنفرانس و نمایشگاه فراساحلی آمستردام به هلند سفر کرده است، امروز طی سخنانی با تشریح نقش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در فرآیند صنعتی کشور و اقدامات آن در حوزه کشتی سازی و صنایع فراساحلی و همچنین ساخت تجهیزات دریایی اظهار داشت سازمان گسترش از مشارکت کمپانی های خارجی در جهت سرمایه گذاری برای احداث مگاپروژه ها با همکاری طرف های ایرانی و استفاده از توان شرکت های داخلی در حوزه صنایع دریایی استقبال می کند.

ایران از مشارکت طرف های خارجی برای بهره برداری از میادین نفتی استقبال می کند

ایران از مشارکت طرف های خارجی برای بهره برداری از میادین نفتی استقبال می کند

وی با بیان اینکه سازمان گسترش جزو شرکت های منتخب وزارت نفت ایران جهت اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی وگازی کشور محسوب می شود اظهار داشت براساس قراردادهای جدید IPC، شرکت های خارجی   می توانند در جهت حفاری و اکتشافات و بهره برداری از میادین نفتی و گازی با ایجاد شراکت با طرف های ایرانی و اتکا به حداکثر توان داخلی، اقدام کنند.

دکتر دلیری با یادآوری نقش سازمان گسترش در احداث فازهای ۱، ۶، ۷، ۸، ۱۴، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی گفت: بسیاری از تأسیسات صنایع دریایی کشور بوسیله شرکت های تابعه ایدرو احداث شدند و اکنون فضای همکاری خوبی جهت ایجاد جوینت ونچر با شرکت های خارجی در چارچوب قراردادهای IPC برای بهره برداری از میادین نفتی و گازی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ایزوایکو –  از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران – به عنوان بزرگترین شرکت کشتی ساز ایران محسوب می شود، گفت: این شرکت با توجه به توان فنی و  صنعتی اش، می تواند کشتی های کوچک و اقیانوس پیما و سیستم های حفاری و سکوهای دریایی بسازد. سایر شرکت های تابعه نیز در حوزه های تخصصی خود، امکانات فراوانی را برای ایجاد سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی جهت     بهره گیری از فرصت های موجود دارند.

گفتنی است همایش  انرژی فرا ساحلی ۲۰۱۶ آمستردام از امروز در هلند برگزار می شود.

در این همایش  دو روزه بیش از ۱۲ هزار کارشناس، متخصص، سرمایه گذار و خریدار انرژی و بیش از ۶۵۰ شرکت فعال در حوزه ی انرژی در دریا از سراسر جهان حضور دارند.

شرکت های ایرانی فعال در حوزه ی نفت و گاز در دریا نیز در این نمایشگاه حضور فعالی داشته و در بخش مربوط به ایران در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ متر مربع طرح های خود را معرفی می کنند.

مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ،‌شرکتهای ملی نفت ایران، نفت و گاز پارس، ایدرو، فلات قاره، نفت و گاز خزر و نمایندگان بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات و سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی کشورمان نیز در این کنفرانس در خصوص زمینه های سرمایه گذاری خارجی در طرح های نفت و گاز کشورمان سخنرانی می کنند.

همچنین  در نمایشگاه فاساحلی هلند، ده تن از نمایندگان شرکت های خارجی فعال در حوزه صنایع فراساحلی شرکت کرده و انواع محصولات خود را در نمایشگاهی که به مناسبت برگزاری این کنفرانس، ایجاد شده، در معرض بازدید شرکت کنندگان قرار دارند.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز غرفه ای در نمایشگاه فراساحلی آمستردام تدارک دیده که طی آن، محصولات تولیدی خود را در حوزه تجهیزات و منابع دریایی در معرض نمایش عموم قرار داده است.