در پی درج خبر در یکی از سایت ها مبنی بر تعمیرات خودرو فقط در ساعات اداری صادر شد:

دستور راه اندازی شیفت بعد از ظهر خدمات پس از فروش توسط دکتر معظمی

دکتر معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با آگاهی از مفاد انتقاد چاپ شده و تصریح به درستی آن ، با ارسال نامه ای به مدیران عامل دو خودروساز خواستار توجه و رسیدگی به این موضوع شد

دستور راه اندازی شیفت بعد از ظهر خدمات پس از فروش توسط دکتر معظمی

مقوله خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی همواره به منزله یکی از دغدغه های همیشگی مشتریان بوده و هرچند  تلاش مسئولان  امر بر تسهیل فرآیند دسترسی مشتریان به خدمات پس از فروش وکسب رضایت آنان متمرکز بوده، اما گویا انتظارها برای رفع محدودیت های موجود در ارائه خدمات و عدم نظارت بر کیفیت تعمیرات در نمایندگی های مجاز، تمامی ندارد وهرروز این معضل به مانند یک زخم کهنه ،‌سر باز می کند.

در آخرین نقدی که یکی از رسانه ها درباره عدم توجه خودروسازان به مفهوم مشتری مداری تحت عنوان “تعمیرات خودرو فقط در ساعات اداری” درج کرده است، نویسنده آن خواهان ارائه خدمات پس از فروش  در نمایندگی ها در ساعات غیر اداری یا روزهای تعطیل گردید.

در یادداشت این رسانه   ، عدم ارائه خدمات پس از فروش در ساعات غیراداری یا روزهای تعطیل بعنوان یکی از مشکلاتی که مشتریان خودروهای داخلی با آن مواجه هستند، یاد شده است. شلوغی نمایندگی ها در شهرستان ها بویژه در ایام تعطیلات و عدم پاسخگویی به نیاز مشتریان ، جزو شواهد این امر شمرده شده است.

پیداست چنین نقدهایی که معطوف به ارائه راهکارهایی از سوی اصحاب رسانه در جهت  تسهیل و توسعه امر خدمت رسانی به مشتریان است ،‌نمی تواند مورد توجه و نگاه ویژه مسئولان ارشد حوزه خودروسازی قرار نگیرد.

به گزارش ایدرو نیوز ، دکتر معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  نیز با آگاهی از مفاد  انتقاد چاپ شده  و تصریح به درستی آن ، با ارسال نامه ای به مدیران عامل دو خودروساز خواستار توجه و رسیدگی به این موضوع شد.

رئیس ایدرو  ضمن تصریح به وجود مشکلاتی در حوزه خدمات پس از فروش ،‌لزوم پاسخگویی فعال و بی وقفه به نیاز مشتریان  از سوی دو گروه خودروساز کشور مهم دانسته و   درخواست کرد با بررسی مفاد این نقد و ارزیابی امکان تحقق عملی آن ،‌ تلاش خودرا در جهت راه اندازی سرویس ارائه خدمات پس از فروش در ساعات غیراداری یا روزهای تعطیل بعمل آورند.

در این زمینه مهندس یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با استناد به گزارش سیدرضا حسینی مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، طرح دو شیفته کردن کار  نمایندگی ها و همچنین طرح ارائه خدمات سرویس در محل را به عنوان طرح های تأمین کننده خواست مشتریان ذکر کرد و در پاسخی اعلام نمود اقدامات مهمی در زمینه سهولت دسترسی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش و همچنین ثبت نوبت آنلاین از سامانه همراه ایساکو بعمل آمده است. وی همچنین اعلام کرد درباره ارتقاء کیفیت تعمیرات، پروژه نظام جامع کنترل کیفیت در       نمایندگی های مجاز سراسر کشور برنامه ریزی شده  که تا پایان سالجاری به مرحله اجرا در خواهد آمد و تأثیر بسزایی در کنترل و بهبود فرآیند تعمیراتی نمایندگی ها خواهد داشت.

البته مدیرعامل ایساکو در خبری که در همان سایت درج شد اعلام کرد شیفت ساعت ۱۷ الی ۲۲ شب نیز راه اندازی شد که از  شهریورماه با توجه به افزایش سفرهای شهروندان و به منظور تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات پس از فروش، برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی خاطرنشان ساخت به تدریج بر تعداد نمایندگی دارای نوبت دوم افزوده می شود تا مشتریان به راحتی به خدمات پس از فروش دسترسی داشته باشند.

اگرچه نویسنده این مطلب از این تصمیم به عنوان گامی مهم در تقویت خدمات پس از فروش و توجه به نیازهای مشتریان یاد کرده اما وی بر ضرورت اجرایی شدن آن در تمامی نمایندگی های ایران خودرو و شرکت های خودروساز تأکید کرده است. در همین راستا سیدرضا حسینی مدیرعامل ایساکو خاطرنشان کرده طرح دو شیفته کردن نمایندگی ها در ۶ کلانشهر کشور عملیاتی شده است و در کنار آن انجام خدمات تعویض روغن و سرویس عمومی از طریق موتورسوار نیز با ناوگانی که تعداد آن به ۲۰۰۰ موتورسوار در کلانشهرهای کشور خواهد رسید، آغاز شده است.