محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت :

فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران خواهد آمد

خودرو یکی از صنایع کشور است که بعد از برجام بهترین استفاده را از شرایط برد. تولیدش روز به روز بیشتر شد و گویا این تولید رو به افزایش همین طور ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایدرونیوز ، حالا کارشناسان و مسئولان امیدوارند این تولید به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسد. رکوردی که آخرین و بار و تنها یکبار در سال ۲۰۱۱ زده شده بود. به هرحال طبق آمارهای منتشر شده، در ۴ ماه اول سال، میزان تولید خودرو در کشور ۱۷٫۶ درصد افزایش پیداکرده است.

در انتهای تیرماه، ۴۳۴ هزار و ۲۹۵ دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی تولیدشده است. از این میزان، ۴۱۰ هزار و ۶۷۳ دستگاه خودروی سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال ۹۵ رشد ۲۰٫۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همکاری فولکس واگن در ایران با شرکت ماموت است.

همکاری فولکس واگن در ایران با شرکت ماموت است.

همین چند روز پیش هم قرارداد با رنو نهایی شد و منصور معظمی، رییس ایدرو با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره جزییات آن گفت: «در این قرارداد ۴۰ درصد سهم متعلق به ایران  و ۶۰ درصد متعلق به رنو است. این قرارداد در دو فاز است در فاز نخست، ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو و در فاز دوم هم ۱۵۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد که به مجموع ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال خواهد رسید.»

محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران درباره افزایش تولید خودرو و رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاهی اعلام کرد: «در پایان امسال رکورد تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزارتایی خودرو زده خواهد شد. آنطور که در این ۴ ماه و نیم اخیر رخ داده است گویای این است که نسبت به سال گذشته رشد تولید خودرو داشته ایم. همچنین با برنامه هایی که خودروسازان در توسعه تولیداتشان دارند قطعا به این عددخواهیم رسیم.»

به گفته صالحی نیا، همان طور که در ابتدای سال اعلام شد، برنامه ریزی ما امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه است که در حال محقق شدن است.

او در ادامه صحبت هایش به قراردادهای خارجی صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: قرارداد با رنو که دیگر نهایی شد. قرارداد دیگر خودرویی کشور با فولکس واگن است که در حال انجام مذاکرات هستند. آنطور که به ما منعکس شده است، در اواخر شهریور فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران خواهد آمد. همکاری فولکس واگن در ایران با شرکت ماموت است.

او درباره فیات هم اعلام کرد: هنوز اطلاعاتی که حاکی از عقد قرارداد جدی باشد، مطرح نشده و فعلا خبری از همکاری فیات مطرح نیست.