مدیر اجرایی فاز 14 پارس جنوبی :

در ساخت سکوی فاز ۱۷ پارس جنوبی از توان داخلی استفاده شده است

مسعود گل شناس، مدیر کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره روند ساخت سکو ۱۷B پارس جنوبی گفت: این سکو یکی از سکوهای چهارگانه فاز ۱۴ پارس جنوبی بود که به دلیل اولویت کارفرما برای فازهای ۱۷ و ۱۸ این سکو با تغییرات جزیی به موقعیت فاز ۱۷ ارسال شد و عملا با نصب این سکو فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تکمیل می‌شود.

به گزارش ایدرو نیوز ، مدیر کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: اگر آی پی سی اجرایی نشود، با خاتمه پروژه‌های پارس جنوبی و عدم تعریف پروژه جدید، شرکت‌های تولیدی توانمند با مشکل کار مواجه می‌شوند.

مسعود گل شناس، مدیر کنسرسیوم فاز 14 پارس جنوبی

مسعود گل شناس، مدیر کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی

وی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و راه اندازی این سکو عملا شاهد راه اندازی فاز ۱۷ و ۱۸ باشیم و همچنین سکوی جایگزین برای فاز ۱۴ نیز در موعد مقرر توسط شرکت صدرا ساخته شود.
مهندس گل‌ شناس با بیان اینکه در ساخت سکوها صددرصد از توان داخلی استفاده می‌شود، افزود: البته برخی تجهیزات نیز بکار برده می شود که از خارج وارد می‌شود و به جرات می‌توان گفت که ۷۰ تا ۷۵ درصد ارزش کالاهای این پروژه ایرانی است .
مدیر کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره اینکه آیا  به جای استفاده از سکوی فاز ۱۴ ساخت سکوی جدید به صرفه‌تر نبود، اظهار کرد: انتقال سکو از فاز ۱۴ تصمیم منطقی کارفرمای پروژه و وزارت نفت است و ما در این تصمیم دخالت نمی‌کنیم ضمن اینکه قطعا اگر قرار بود که دو سکوی جدید بسازند دو سکوی نیمه کاره به حال خود رها می‌شد.
وی تصریح کرد: از پایان سال ۹۳ تصمیم گرفته شد که این سکوها تغییر پیدا کرده و به فازهای ۱۷ و ۱۸ برود که تصمیم درست و منطقی و منطبق با منافع ملی بود.
گل شناس  هزینه ساخت هر سکو را ۱۵۰ میلیون دلار عنوان که با طرح کلی قرارداد فاز ۱۴ پارس جنوبی پرداخت خواهد شد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه هر چه زودتر فراز و نشیب‌های آی.پی.سی طی شود تا ظرفیت شرکت‌های سازنده تکمیل شود، بیان داشت: با خاتمه پروژه‌های پارس جنوبی اگر پروژه جدید تعریف نشود شرکت‌های تولیدی توانمند با مشکل کار مواجه می‌شوند.