بازدید اعضای کمیسیون ویژه حمایت تولید از مجتمع صنعتی اسفراین

فولادگر: مجتمع صنعتی اسفراین به سمت تولید ماشین آلات صنعت فولاد حرکت کند

نمایندگان عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست کلی اصل ۴۴ به همراه معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجتمع صنعتی اسفراین بازدید کردند.

فولادگر: مجتمع صنعتی اسفراین به سمت تولید ماشین آلات صنعت فولاد حرکت کند

به گزارش ایدرو نیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید با اشاره به سابقه طولانی خود در صنعت نفت گفت: تا پیش از ورود به حوزه صنعت، نمی توانسته است به این میزان مظلومیت صنایع داخلی را درک کند.
منصور معظمی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری همه باید تلاش کنیم تا با رفع ضعف ها ، تولید داخلی را پررونق سازیم.
رئیس هیات عامل ایدرو همچنین با تشکر از حمایت های وزارت نفت از صنعت داخلی، تصریح کرد: حمایت های وزارت نفت در این حوزه می تواند حرکت جدی در این منطقه و استان خراسان شمالی را به دنبال داشته باشد. منصور معظمی ابراز امیدواری کرد نتیجه این بازدید کمک هرچه بیشتر از تولید داخلی باشد .
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نیز در این بازدید با اشاره به فرایند کاری این کمیسیون ابراز امیدواری کرد با هماهنگی به عمل آمده ، وزارت نفت از محصولات این مجتمع بیشتر در طرح و پروژه های خود استفاده کند.
حمیدرضا فولادگر همچنین توصیه کرد برنامه استراتژی توسعه برای مجتمع اسفراین تدوین شود تا این مجتمع به جای صرف تولید فولاد به سمت تولید ماشین آلات صنعت فولاد حرکت کند. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید با اشاره به حمایت این کمیسیون از سازمان های توسعه ای به ویژه ایدرو تصریح کرد: حیات ایدرو به توسعه صنعت وابسته است و بایست بدهی های دولت به این سازمان ها از بابت محل واگذاری ها ، پرداخت شود تا آنها بتوانند گام های بعدی را در توسعه صنایع بردارند.
مجتمع صنعتی اسفراین جزو شرکت های تابعه سازمان گسترش که امکان ساخت ۱۴۰ نوع فولاد آلیاژی را دارد.