در شش ماهه اول سال ميلادي :

فروش رنو در ایران دوبرابر شد

شرکت خودروساز فرانسوی رنو با فروش یک میلیون و نهصد هزار دستگاه خودرو در شش ماهه اول سال میلادی، رکورد جدیدی برای خود ثبت کرد.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از بخش تصویری فرانس پرس، شرکت رنو امروز اعلام کرد به خاطر پویایی بازار کشورهای در حال توسعه این خودروساز فرانسوی توانست رکورد جدیدی را برای خود به ثبت برساند.

دو برابری فروش رنو در ایران

دو برابری فروش رنو در ایران

تیه ری کوسکا، مدیر تجاری این گروه خودروساز اعلام کرد: «ما توانستیم در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ بیش از یک میلیون و هشتصد و هشتاد هزار دستگاه خودرو به فروش برسانیم و رشد ۱۰,۴ درصدی را تجربه کنیم؛ چیزی که مطابق با انتظارات ما و رضایت بخش بود.

بدین ترتیب سهم رنو در بازار خودرو به ۴,۱ درصد می رسد که نشان دهنده افزایش ۰,۳ در بازه زمانی یک سال است. از سوی دیگر، سهم همه برندهای این گروه خودروساز از جمله رنو، داچیا، رنو سامسونگ موتورز و لادا در بازار افزایش داشته است.

بیش از نیمی از فروش خودروها (۵۴ درصد) مربوط به بازارهای اروپایی بوده است که سهم رنو در این بازارها ۱۰,۸ درصد است. از شش سال پیش تا کنون نیز مدل لوزانژ، دومین مدل پرفروش در اروپا، بهترین جایگاه را در فرانسه به خود اختصاص داده است.

این مدل به تنهایی توانست رشد ۴,۳ درصدی داشته باشد. برند داچیا نیز با مدل های ساندرو و داستر توانست در بازار اروپا رکورد بزند. در بخش خودروهای برقی نیز مدل زئو با رشد ۴۴ درصدی، بیشترین فروش را در سطح اروپا تجربه کرد. در سال ۲۰۱۷ رنو قصد دارد حجم فروش خود را از ۱,۵ درصد به ۲,۵ درصد در بازار جهانی، و ۲ درصد در بازار اروپا برساند.