- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

ایدرو می تواند در بهبود شکاف فناوری کشور پیشتاز باشد

 «غلامحسین شافعی» در گفت وگو با خبرنگار ایدرو نیوز با اشاره به در پیش بودن پنجاهمین سال تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، افزود: یکی از بزرگترین مشکلات کنونی بخش تولید بویژه تولید صنعتی کشور، شکاف فناوری زیاد با جهان متاثر از تحریم ها است.

وی با بیان اینکه این مساله آسیب و صدمه بزرگی برای بخش تولید است، تصریح کرد: قیمت تمام شده بالا و عقب افتادن از فناوری های روز، رقابت کالاهای ایرانی را با نمونه های مشابه خارجی دشوار ساخته است.

شافعی تاکید کرد: باید این شکاف و عقب ماندگی فناوری هر چه سریعتر جبران شود که یکی از راهکارهای آن بهسازی و نوسازی صنایع کشور است که ایدرو مسئول آن است.

وی با تقدیر از تلاش های دکتر «منصور معظمی» رئیس هیات عامل ایدرو در ۲ سال اخیر در این سازمان، خاطرنشان کرد: با این حال کمبودهایی احساس می شود و در مجموع دولت باید برنامه های اقتصادی مدونی بر مبنای یک هدف مشخص داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان داشت: اگر دولت دارای برنامه های زیاد اما متناقض باشد، آنگاه بروز ناهماهنگی در برنامه ها اجتناب ناپذیر است؛ بر این اساس در مجموعه ای نظیر ایدرو یا هر سازمان و ارگان دیگر بیش از آنکه فرد موثر باشد، برنامه های مدون پیش برنده اهداف سازمانی اند.