رئیس اتاق ایران:

ایدرو می تواند در بهبود شکاف فناوری کشور پیشتاز باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایدرو با توجه به مامئوریت ذاتی خود می تواند در بهبود و رفع شکاف تکنولوژیکی ایران با جهانیان متاثر از موضوع تحریم ها در سال های گذشته پیشتاز باشد.

ایدرو می تواند در بهبود شکاف فناوری کشور پیشتاز باشد

 «غلامحسین شافعی» در گفت وگو با خبرنگار ایدرو نیوز با اشاره به در پیش بودن پنجاهمین سال تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، افزود: یکی از بزرگترین مشکلات کنونی بخش تولید بویژه تولید صنعتی کشور، شکاف فناوری زیاد با جهان متاثر از تحریم ها است.

وی با بیان اینکه این مساله آسیب و صدمه بزرگی برای بخش تولید است، تصریح کرد: قیمت تمام شده بالا و عقب افتادن از فناوری های روز، رقابت کالاهای ایرانی را با نمونه های مشابه خارجی دشوار ساخته است.

شافعی تاکید کرد: باید این شکاف و عقب ماندگی فناوری هر چه سریعتر جبران شود که یکی از راهکارهای آن بهسازی و نوسازی صنایع کشور است که ایدرو مسئول آن است.

وی با تقدیر از تلاش های دکتر «منصور معظمی» رئیس هیات عامل ایدرو در ۲ سال اخیر در این سازمان، خاطرنشان کرد: با این حال کمبودهایی احساس می شود و در مجموع دولت باید برنامه های اقتصادی مدونی بر مبنای یک هدف مشخص داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان داشت: اگر دولت دارای برنامه های زیاد اما متناقض باشد، آنگاه بروز ناهماهنگی در برنامه ها اجتناب ناپذیر است؛ بر این اساس در مجموعه ای نظیر ایدرو یا هر سازمان و ارگان دیگر بیش از آنکه فرد موثر باشد، برنامه های مدون پیش برنده اهداف سازمانی اند.