وزیر صنعت،معدن و تجارت در بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی مطرح کرد؛

اشتغال بیش از چهار هزار نفر در فاز ۱۴ پارس جنوبی/ رونق تولید و اشتغالزایی در عسلویه غرورآفرین است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشتغال بیش از چهار هزار نفر در فاز ۱۴ پارس جنوبی، رونق تولید و اشتغالزایی در عسلویه را غرور آفرین توصیف کرد.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا، مهندس محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه خود به جنوب کشور و پس از بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی در گفت و گو با خبرنگاران، با اظهار خوشحالی از آبادانی و توسعه در منطقه عسلویه اظهار کرد: این باعث غرور و افتخار است که منطقه ای که درمنتهی الیه بوشهر و هرمزگان قرار داشت و از محرومیت مضاعف برخوردار بود، امروز آباد شده است و در راستای تولید،  صادرات و اشتغالزایی گام بر می دارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی

وزیر صنعت،معدن و تجارت در بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت وابسته به سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان یکی از پیمانکاران مشغول به کار است، افزود: باید با تعامل بیشتر با وزارت نفت و دیگر دستگاه های مرتبط رونق فعالیت ها در این منطقه را در دستور کار خود قرار دهیم و در سال تولید و اشتغال از حداکثر توان و پتانسیل موجود استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این موضوع که بیش از چهار هزار نفر در حال حاضر در فاز ۱۴ پارس جنوبی مشغول به کار هستند، عنوان کرد:  برای آموزش نیروی انسانی یک مرکز آموزش در کنگان و یک مرکز در عسلویه راه اندازی کردیم تا مهارت های لازم را به جوانان جهت اشتغال در این منطقه آموزش دهیم.

گفتنی است که فاز ۱۴ پارس جنوبی تاکنون بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای بیش از چهار هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی به وجود آورده است. همچنین تاکنون ۴۴ حلقه چاه توسط دو شرکت ملی حفاری ایران و  مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در این فاز احداث شده است.

شایان ذکر است که کارفرمای این فاز شرکت نفت و گاز پارس است و کنسرسیومی متشکل از سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و چند شرکت دیگر به عنوان پیمانکار طرف قرارداد هستند.

اجرای دو رشته خط لوله ۳۲ اینچی جهت اتصال سکوها به پالایشگاه و ساخت پالایشگاه خشکی در زمینی به مساحت ۱۷۰ هکتار بخشی از تعهدات کنسرسیوم پیمانکار خواهد بود.

تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ۷۷ هزار متر مکعب انواع میعانات گازی از اهداف فاز ۱۴ محسوب می شود.