با حضور معاون اول رئیس جمهور:

کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایدرو تحول کشتیرانی شد

کشتی اقیانوس پیمای کانتینربر کاشان- ایران با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تحویل ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد.

بنا به گزارش ایدرونیوز ، در این مراسم که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، کشتی اقیانوس پیمای کانتینربر کاشان – ایران ساخت شرکت ایزوایکو از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، تحویل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گردید.

این کشتی که مراحل طراحی، ساخت و تجهیز آن توسط مهندسان و کارگران ایرانی شرکت ایزوایکو انجام گردیده، سومین اقیانوس پیمای ساخت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل می باشد که آزمایش های دریایی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و مطابق اظهار نظر کارفرما، شناور فوق از لحاظ کیفی از مشابه خارجی، برتر می باشد که طراحی و تمامی مراحل ساخت و راه اندازی آن به دست متخصصان داخلی انجام پذیرفته است.

کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایدرو تحول کشتیرانی شد

کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایدرو تحول کشتیرانی شد

همچنین این کشتی دارای ۲۹ سامانه و مجموعه اصلی است که در مجموع شامل ۲۰۰ هزار بسته کار(حدود ۵۰۰ هزار) قطر اینچ لوله کشی، ۶۵ کیلومتر کابل کشی و ۴۵۰ کیلومتر جوشکاری بوده و دارای ظرفیت حمل ۱۳۲۲ کانتینر در عرشه می باشد و همچنین قدرت اصلی موتور ۱۷ هزار کیلو وات می باشد.
در این مراسم دکتر جهانگیری با بازدید از قسمت های مختلف کشتی که جزء بزرگترین کشتی های بین المللی می باشد، از جزئیات طراحی و اجرای این پروژه ملی اطلاع یافت.
دکتر معظمی معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو، دراین مراسم ضمن اعلام آمادگی ساخت هر نوع کشتی با هر اندازه حجم و و هرنوع کاربری در ایران ، طی توضیحاتی اعلام نمود توان متخصصان داخلی در حال حاضر پوشش دهنده کلیه سفارش های داخلی و بین المللی در زمینه کشتی سازی است و از این حیث کشور جمهوری اسلامی ایران نیاز واردات کشتی از خارج از کشور ندارد.