- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

در بخش ساخت و تجهیزات سنگین صنعت نفت به خودکفایی رسیدیم

به گزارش ایدرو نیوز ، دکترمعظمی در گفتگو با خبرنگار ایدرو نیوز گفت : امروز  دستیابی به خودکفایی در این زمینه سخت تر از اداره جنگ نیست. ما جنگ را اداره کردیم و به موفقیت رسیده و پیروز شدیم.
وی با بیان اینکه هر چند فضای برجام امکان مناسبی ایجاد کرده و تعامل با دنیا دست ما را در توسعه صنعت افزایش داده،‌گفت ما  می بایست از این امکان در جهت تقویت تجهیزات ساخت داخل استفاده کرده و نیازهای کشور را تامین کنیم.
دکتر معظمی با اشاره به اینکه استان هرمزگان در بحث حمل و نقل دریایی جایگاه استراتژیک دارد ، اظهار داشت  فضای کار و توان ساخت که در شرکت ایزوایکو موجود است می تواند نیازهای صنعت دریایی را پوشش دهد و اگرما  استفاده نکنیم،  کفران نعمت کردیم.
وی  ضمن اعلام آمادگی برای  ساخت کشتی های بزرگ و نفت کش از طرف وزارت صمت،  تاکید کرد در حال حاضر این توان  را در کشور داریم و حاضریم با قیمت های بین المللی این توان را در خدمت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار بدهیم.
دکتر معظمی افزود به طور یقین می گویم توان صنعتی که در شرکت ایزوایکو وجود دارد در هیچ کشورهای منطقه وجود ندارد و قطعا  تا پایان سال وضعیت بهتری در این شرکت اتفاق می افتد ، همانطور که امروز فعالیت ها و توان این شرکت نسبت به شش ماه پیش ، به سطح بالا و قابل قبول بین المللی رسیده است.